אישום: השליכו אבנים לעבר חייל חרדי

יצחק מנדל הורוביץ, 27, וקטין בן 17, שניהם מבית שמש, נאשמים כי ביחד עם מתקהלים נוספים ניסו לפגוע בחייל בעת שעבר עם רכבו בעיר וקראו לעברו "חרדק"
אייל חן |
חיילים חרדים בצה"ל, צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום, נגד יצחק מנדל הורוביץ, בן 27, תושב בית שמש ונער בן 17 בגין התפרעות, ניסיון תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, היזק בזדון ועבירות נוספות. השניים נאשמים, כי ביחד עם מתקהלים נוספים, שהשליכו אבנים לעבר חייל חרדי שעבר עם רכבו בבית שמש בעודם קוראים לעברו "חרדק" (כינוי גנאי של החרדים לבני המגזר המתגייסים לצה"ל, א"ח) וזאת על רקע היותו חייל.

על פי כתב האישום, בחודש אוקטובר האחרון, בזמן שחלו מגבלות שונות שכללו, בין היתר, איסור התקהלות במרחב הפרטי והציבורי, התקהלו ללא צורך כ-60 תושבים ובהם הנאשמים בבית שמש. בשעות הצהריים יצא החייל, תושב העיר, כשהוא לבוש במדים, מביתו לכיוון הבסיס בו שירת.

מנעו מהחייל להמשיך בנסיעה

באמצע הדרך, כך לפי האישום, הוא נתקל בהתקהלות, הוא ניסה לסובב את רכבו אך נתקל בקושי לאור הימצאות רכב בנתיב הנגדי. בתוך שניות ספורות, לפי כתב האישום, החלו המתקהלים ליידות לעברו אבנים.

חלק מהמתקהלים אף פתחו את דלתות הרכב מצד ימין באופן שאפשר המשך יידוי אבנים גם לתוך הרכב, כך שהחייל עמד בפני סכנת פגיעה מוחשית ומיידית. הקטין עמד מול הרכב בכוונה לחסום את אפשרות הנסיעה ובכך אפשר את המשך יידוי האבנים הרציף לעבר הרכב של החייל. הצעיר הנאשם עמד ליד הרכב בעודו צועק "חרדק, חרדק", וסירב לבקשת החייל לסגור את דלתות הרכב בטענה כי אינו נוגע בדלתות שאינו מכיר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות