מח"ש תחקור את האסון במירון

בתום התייעצות דחופה הוחלט כי המחלקה לחקירות שוטרים תתחיל בבדיקה מיידית כדי לברר אם עולה חשד לפלילים מצד השוטרים בהליכים שהובילו לאסון; המשטרה הונחתה שלא לגבות עדויות
מעיין לביא |
זירת אסון מירון במאי אשתקד. צילום: פלאש 90

האסון במירון: בתום התייעצות דחופה שהתקיימה מוקדם יותר הבוקר בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי מח"ש תתחיל מיידית בבדיקה על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון.

פינוי פצועים במרון, צילום: פלאש 90
האסון במרון. צילום: פלאש 90

מח"ש פועלים בזירה

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה.

אנשי מח"ש כבר פועלים במסגרת הבדיקה, ונמצאים בזירת האירוע. היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה יקיימו הערכות מצב נוספות ויקבלו את ההחלטות המתאימות על-פי התקדמות הבדיקה של מח"ש.

"אסור שהמשטרה תחקור את עצמה", עו"ד קובי מרגולוב

עו"ד קובי מרגולוב: "טוב שהמשטרה לא תחקור את עצמה"

בעקבות האירוע, אמר עו"ד קובי מרגולוב, המתמחה במשפט פלילי, כי "טוב שהוחלט כי החקירה בעקבות האסון במרון תתנהל במח"ש. האסון במירון מחדד את הצורך המשמעותי בהפרדת המחלקה לחקירות שוטרים והפיכתה לגוף לא תלוי".

"לו החקירה הייתה מתנהלת על ידי המשטרה, כפי שפורסם תחילה", הוסיף עו"ד מרגולוב, " היינו מתעוררים בעוד כמה ימים עם דיווחים על חקירה אינטנסיבית שבסופה, ובכן, לא לא היו נמצאים אשמים, או שהיה נמצא ש.ג. אשם".

"המחשבה הנאיבית שגוף כלשהו יכול לחקור את עצמו היא כמעט ילדותית, 44 הרוגים ומעל 150 פצועים הם תזכורת נוראית לא רק למחדלים תפעוליים אלא גם הוכחה כי הדין חייב להנתן ולא רק בידי בית הדין התקשורתי".

עו"ד קובי מרגולוב עבד בפרקליטות הצבאית ונחשב לאחד הסניגורים המובילים בישראל

________________________________________________________

עו”ד קובי מרגולוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות