הטריד את חברתו לשעבר – ירצה עבודות שירות

הצעיר, 25, הורשע כי הפר צו ביהמ"ש והטריד את בת בת זוגו לשעבר כשהמתין לה ליד הגן בו לומד אחיה הקטן. בא כוחו: "הוא רק רצה לדבר איתה"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום ברחובות, אפרת פינק, הסתפקה בחודש עבודות שרות ופיצויים בסך 1,000 שקלים, לצעיר בן 25, שהורשע בביצוע עבירה של הפרת צו בית משפט שנועד להגן על אדם ובעבירה של התנהגות פסולה במקום ציבורי, לאחר שהטריד על רקע פרידה את בת זוגו לשעבר.

על פי כתב האישום הראשון, הנאשם שלח הודעות למתלוננת וכן התקשר אליה אך לא נענה. כל זאת בניגוד לצו הטרדה מאיימת שניתן נגדו ובמקרה אחר עת יצאה המתלוננת לעבר הגן של אחיה הקטן, פנה אליה הנאשם באומרו "אני רק רוצה לדבר איתך אין לי שום דבר ביד, אני לא אפגע בך, תני לי רק לדבר איתך לא רוצה לחזור רק לדבר".

בא כוח הנאשם טען, כי יש לקחת בחשבון את נסיבות ביצוע העבירות: הנאשם ביצע את העבירות על רקע פרידה מבת זוג שהיתה משמעותית מאוד עבורו. בסופו של דבר ניתן צו הדדי למניעת הטרדה מאיימת כלפי שני הצדדים. בתקופת הצו שלח הנאשם ארבע הודעות טקסט בפרק זמן של חמישה עשר ימים וניסה לשוחח עם המתלוננת. אין מדובר בהודעות מאיימות והנאשם אך ניסה ליצור קשר עם המתלוננת. לטענתו, בנסיבות העניין, מתחם העונש נע סביב מאסר על תנאי, לצד רכיבים נלווים.

השופט פינק שהחליטה להתחשב בנאשם ציינה בגזר הדין כי במעשיו פגע הנאשם בערכים החברתיים של הגנה על שלומו ובטחונו של אדם והגנה על כוחם המחייב של צווי בית המשפט. "הפגיעה בערכים החברתיים היא נמוכה. הנאשם אמנם הפר מספר פעמים את צו בית משפט שניתן במסגרת הליך של הטרדה מאיימת. אולם, פניותיו של הנאשם אל המתלוננת לא כללו עבירות נוספות.

הנאשם ביצע את העבירות על רקע שברון לב ורצונו לחזור למתלוננת. גם אין מדובר בהודעות מאיימות", כתבה השופטת והוסיפה: "באיזון בין הנסיבות לזכותו של הנאשם, משמע הודאתו, יציבות תעסוקתית והיעדר עבר פלילי למעט הרשעה מבית הדין הצבאי, ובין הנסיבות לחובתו, ובעיקר היעדר הירתמותו של הנאשם להליך הטיפולי, יש להטיל על הנאשם עונש הכולל מאסר קצר, שיכול ויבוצע בדרך של עבודות שירות".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אפרת פינק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות