תבע את אחיו: "ניצלו את מצבו של אבינו והוציאו ממנו נכסים ומיליון שקלים"

האח טוען בתביעה כי 3 אחיו ניצלו את מצבו הרפואי של אביהם כדי להוציא ממנו כספים וכי לא היה כשיר לעשות כן. באמצעות עו"ד סיון אלה-לוי, נטען כי על האחים להשיב כמיליון שקלים לעזבון
%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99 |
כיסא גלגלים
אילוסטרציה

תביעה שהוגשה בעניין היקף עיזבון בביהמ"ש לענייני משפחה בתל אביב, להשבת כספים בהיקף של כמיליון שקלים ונכס מסחרי שהוצאו ממנוח בעת שלא היה כשיר לנהל את ענייניו.

התביעה הוגשה על ידי אחד האחים, במסגרתה טען כי 3 אחיו ניצלו את מצבו הרפואי של אביהם כדי להוציא ממנו כספים ונכסים בזמן שלא היה כשיר לעשות כן. באמצעות עו"ד סיון אלה-לוי, נטען כי על האחים להשיב כמיליון שקלים לעזבון בנוסף לנכס מסחרי שהועבר לאחד מהם ללא תמורה.

לאחר מות אביו, הגיש בנו תביעה לביהמ"ש לענייני משפחה בתל אביב, נגד שלושת אחיו בדרישה שישיבו לעזבון המנוח כמיליון שקלים שנלקחו, כמו גם נכס מסחרי שהועבר לאחד מהם ללא תמורה, כך לדבריו, שלא כדין.

על פי באת כוח התובע, עו"ד סיון אלה-לוי, אב המשפחה לא היה כשיר לתת את אותם כספים ושלוש הנתבעים, אחיו, ניצלו את המצב שנוצר.

בתביעה שהגיש התובע, מתואר כי הוריהם התחתנו לפני עשרות שנים וצברו במהלך חייהם נכסים וכספים, בעיקר בזכות עבודתה הקשה של האם שניהלה בית עסק מצליח.

עם השנים רכשו בני הזוג נכסים נוספים, עברו מהצפון למרכז ופתחו עסק נוסף. למרות התרומה העיקרית של האם, רשם אב המשפחה את נכסי בני הזוג שנרכשו, על שמו בלבד.

"ניצלו את המצב שנוצר", עו”ד סיון אלה-לוי

לפני מספר שנים נפטרה האם ולאחר מותה התדרדר מצבו הנפשי, המנטלי והגופני של אב המשפחה והוא הפך לסיעודי, נזקק לשירותי מטפלת צמודה ובשל כך נשכרה עבורו מטפלת אשר טיפלה בו עד ליום פטירתו.

רכושו של המנוח כלל את הדירה בה התגוררו ועוד מספר רב של חנויות מסחר המושכרות. בתביעה מציינת עו"ד אלה-לוי כי התובע היה היחיד שטיפל באמו וסעד אותה בתקופת מחלתה, לאחר שהנתבעים סירבו לשכור מטפלת שתטפל באם ואף הסיתו את האב כנגד התובע עד כדי ניתוק קשר עמו.

מאחר ולתובע בן עם מצב רפואי מורכב, הוא התמקד במשך כל התקופה במצבו הרפואי. לטענתו, בעוד הוא היה מוטרד ועסוק בטיפול בבנו, ניצלו שלושת אחיו, את מצבו הירוד של אביהם, השתלטו על ניהול נכסיו ופעלו בנכסיו ובכספיו כבשלהם, העבירו נכס מסחרי לאחד מהם ללא תמורה, תוך שמידרו אותו מכל מידע, החלטה או הכנסה ותוך שהתעלמו והזניחו את מצבו הבריאותי הקשה של האב בשנים האחרונות לחייו.

התמונה המלאה נגלתה

"היקף ההתנהלות שלא כדין", כתבה עו"ד אלה-לוי בתביעה, "שבוצעה על ידי הנתבעים בנכסי, בכספי ובחשבון הבנק של המנוח, התגלתה לתובע במלואה רק כעת עת נתן בית המשפט הנכבד צו לגילוי מסמכים בכל הנוגע לנכסי המנוח".

לדברי עו"ד אלה-לוי, רק לאחר קבלת כלל התדפיסים הרלוונטיים, "נגלתה לעיני התובע התמונה המלאה בכל הנוגע להתנהלות שאינה כדין בכספיו של המנוח המגיעה כדי מאות אלפי שקלים ואף ככדי מליון שקלים, בנוסף לנכס מסחרי שהעביר לעצמו אחד האחים ללא תמורה וכאשר מדובר בהתנהלות שבוצעה בין הנתבעים בינם לבין עצמם תוך מידור של התובע מכל מידע רלוונטי על מנת שלא יפעל התובע בעניין מצידו".

בתביעה מצוין כי בעוד הנתבעים חיו ברווחה כלכלית ונהנו מפירות נכסי המנוח בדמות של דמי ניהול מופרזים, משיכות של כספים במזומן בסכומים גבוהים מחשבון המנוח, תשלומי שכירות שגרפו לכיסם הפרטי במלואם, תשלומי שיקים מופרזים מחשבון המנוח, היה שרוי התובע במצב כלכלי קשה, חי מהיד לפה.

"כל זאת", כך נכתב בתביעה, "בזמן שהנתבעים ניהלו את הנכסים המשפחתיים כשלהם בלבד וסירבו למסור מידע כלשהו לתובע שהיה כבר אז יורש של האם המנוחה וכיום יורש בחלק שווה גם של אביו המנוח".

"בהתנהלותם", נכתב עוד בתביעה, "פעלו הנתבעים 'כאפוטרופוס למעשה' ללא כל מינוי פורמאלי ומכאן שחלות עליהם חובות הדיווח והאמון החלות על אפוטרופוס… לו היו הנתבעים פועלים כשורה במידה והיו ממונים כאפוטרופסיים לרכושו של האב, כי אז היו מחויבים בתשלום צרכי האב כפי שהיו מפרטים בפרטה לאפוטרופוס הכללי וכן בדוחות שנתיים לתיעוד והוכחת היקף ההוצאות שהוציאו בגין הוצאות המחייה של המנוח והוצאות ניהול עסקיו".

כעת, מבקשת עו"ד אלה-לוי כי ביהמ"ש יורה על מינוי רו"ח חוקר כדי שיבדוק את פעולות הנתבעים בחשבון הבנק שעל שם המנוח בתקופה שבה הוא כבר לא היה כשיר לנהל את ענייניו, כך שביהמ"ש יורה על השבת כל הכספים והנכסים שהוצאו מהעיזבון שלא כדין.

לאתר סיון אלה-לוי – משרד עורכי דין וגישור


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות