איים על גרושתו ובן זוגה: "תשלמו ביוקר"

תושב המרכז, 44, הורשע בעבירות האיומים ובקשתו לבטל את ההרשעה נדחתה. ביהמ"ש גזר עליו עונש מאסר על תנאי ופיצוי של 1,500 שקלים לגרושה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

עונש מאסר על תנאי, גזר בית משפט, על גבר בן 44, תושב המרכז, אשר איים על גרושתו ובן זוגה. הסנגור ביקש גם מבית המשפט לבטל את ההרשעה מאחר והרשעה תפגע בו במקום עבודתו, אולם בית המשפט לא קיבל זאת ואף הורה לנאשם לשלם לגרושתו 1,500 שקלים פיצוי.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם שלח למתלוננת, גרושתו הקלטות והודעות דרך אפליקציית וואטסאפ, בהן קילל וגידף את המתלוננת ובן זוגה, כאשר בין השאר אמר לה: "את לא תלכי על הרגליים יא בת שרמוטה אני מבטיח לך על הבגידה הזאת את תשלמי ביוקר… אם אני לא אפתח לך את התחת לך ולא ביחד הבן זונה שיעשה עכשיו דוגי מחר הוא לא יכול לעשות לך דוגי יום שני שלישי הוא כבר לא יכול לעשות לך דוגי את יכולה את להתכופף לרדת לו הוא לא יכול לרדת לך זהו נגמר, אני שובר לו את הצורה לך ולו אל תדאגי ותלכי למשטרה יעצרו אותי אני אשתחרר עוד חודש עוד חודשיים עוד חצי שנה אני אשתחרר אבוא אליך את תדאגי את לא תצליחי לעשות דוגי בחיים".

בהמשך הוא איים על בן הזוג של גרושתו ואמר: "אני לא בן זונה ולא פראייר אם אני לא עושה ממך מחוררת אם אני לא… ביום שני שאתה נוחת בעבודה שלי אתה נוחת בשדה התעופה אתה נוחת… אני עושה ממך מחוררת מחוררת…קח בחשבון אלי בכבוד של גברים נגמר אני מציע לך להסתובב טוב טוב בחולון להסתכל אחורה למה כשאני אדע איפה אתה גר אתה ושלושת הילדים שלך…קח בחשבון אני לא אוותר לך לא אוותר לך גם אם התהפך העולם אני אבוא לחולון מול הילדים שלך אני אוריד אותך בחצי… אם אני לא מזיין לך את הצורה אתה לא יודע מה אני מתכנן לך ביום שאתה נוחת אני אברר את הטיסה מגאורגיה אני מחכה לך באולם פנים אני מקבל אותך".

באת כוח התביעה טענה, כי יש לסיים ההליך בהרשעתו של הנאשם. לטענתה, לא מתקיימים התנאים לסיום הליך ללא הרשעה, הן בשל חומרת העבירה והן משום שלא הוכח כי ייגרם לנאשם נזק קונקרטי. עוד טענה, שכתוצאה מביצוע העבירה בה הורשע הנאשם נפגעו הערכים החברתיים של הגנה על זכותו של אדם לשלוות חיים ושלא יופנה כלפיו מלל מאיים. לטענתה, מידת הפגיעה היא גבוהה נוכח מהות דברי האיומים ונסיבותיהם.

בית המשפט לא ביטל את הרשעת הנאשם וקבע זאת בשל חומרתה של עבירת האיומים והן את היעדרה של תשתית מספקת להוכחת נזק קונקרטי, לסיום ההליך עם הרשעה. "עיקר הנסיבות עומדות, אפוא, לזכותו של הנאשם, לרבות הודאתו, נסיבות חייו, היעדר עבר פלילי והירתמותו להליך השיקומי. מכאן, שיש להטיל על הנאשם עונש הנמצא בתחתית המתחם הכולל מאסר על תנאי, צו מבחן ופיצויים. הואיל והנאשם נמצא בחל"ת תקופה ארוכה ובהיעדר היבט כלכלי לעבירה לא מצאתי מקום להטיל עליו קנס", נכתב בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות