התחזה לבכיר בביטוח הלאומי וגנב כספים מנזקקים

בתום חקירה הוגש כתב אישום נגד חשוד, 48, מהכפר סולם, ולפיו הוא הציג עצמו כיו"ר הוועדות הרפואיות וגבה כספים לכאורה כדי לסייע לנזקקים מול הבל"ל
רונן לוי |
המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי, ארכיון

המשטרה עצרה חשוד, 48, תושב הכפר סולם, בחשד שהתחזה לבכיר במוסד לביטוח לאומי וגנב במרמה כספים מנזקקים שפנו לקבלת סיוע. מעצרו התבצע בתום חקירה של מפלג הונאה של מחוז צפון בשיתוף הביטוח הלאומי. פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדו כתב אישום חמור ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

עוד בפלילים:

על פי החשד, הנאשם, איתר באופן את קורבנותיו, אנשים שנזקקו לכספי הביטוח הלאומי. הוא הציג עצמו כיו"ר הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי והתחייב לסייע בהליכים מול הוועדות הרפואיות תוך כדי שהוא דורש מקורבנותיו תשלומים עבור הטיפול בתיק כמקובל.

החקירה החלה לפני כחמישה חודשים לאחר שאחת הקורבנות פנתה לביטוח הלאומי כדי לברר היכן עומדת תביעתה והופתעה לגלות כי התביעה שלה כלל לא מוכרת.

בעקבות פנייתה של הקורבן שהיא גם נפגעת פעולות איבה וכל מבוקשה היה סיוע של הביטוח הלאומי נפתחה חקירה סמויה על ידי חוקרי הביטוח הלאומי וחוקרי מפלג הונאה של מחוז צפון אשר זיהו מאפיינים דומים במספר תלונות שהוגשו בביטוח הלאומי .
ניגבו עדויות מאותם קורבנות אשר הביאו לחשיפת מקרים נוספים שכלל לא דווחו.

מחקירת המשטרה עלה כי החשוד נהג לבקר בבתי עסקים יצר שיח עם הבעלים או סתם לקוחות ורכש את אמונם. במסגרת אותו שיח וכדרך אגב, הציג עצמו כיו"ר הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי ואף הציע את עזרתו ואלו שנפלו ברשתו יצרו איתו קשר במטרה לקדם את תביעתם בוועדות הרפואית.

על פי כתב האישום, בשל האמון הרב שאותם קורבנות רכשו לו ובמסגרת התהליך לכאורה אותו הציג החשוד הם שילמו לו כמקדמות עשרות אלפי שקלים, תשלומים שהגיעו פעמים רבות לסכומים של 30-50 אלף שקלים ובמקרים קיצוניים עד 800 אלף שקלים לקורבן.

החשוד נעצר בתאריך בתחילת החודש וברשותו נתפס רכוש רב. בין השאר תפסה המשטרה כלי רכב, מכשירי חשמל רבים ויקרים, תכשיטי זהב ועוד. מאז מעצרו התנהלה החקירה הגלויה בעניינו, במהלכה חוקרי מפלג הונאה צפון גבו עדויות מכ-34 קורבנות. במשטרה אומרים כי ידוע להם שמספר הקורבנות גבוה בהרבה, והם מעריכים כי מדובר בכ-140 קורבנות נוספים. אולם לדבריהם, מחמת הבושה סירבו מתלוננים רבים להגיש תלונה במשטרה.

עם תום החקירה הועבר כל חומר הראיות שנאסף על ידי החוקרים לפרקליטות אשר הגישה נגדו כתב אישום חמור בגין הונאה של 34 קורבנות ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בבית המשפט השלום בנצרת.

מהמשטרה נמסר כי "אם נפגעתם או ידוע לכם על מקרה דומה, אנא פנו לתחנת המשטרה הקרובה ומסרו את המידע. עושק של קורבנות היא תופעה מכוערת של ניצול אוכלוסיות מוחלשות ומשטרת ישראל עושה הכל כדי להגיע לאותם נוכלים המנצלים ועושקים את כספם ולהביאם לדין".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות