היכה עובד ניקיון וגנב אלפי שקלים מפיצרייה – איזה עונש קיבל?

ביהמ"ש הסתפק ב-500 שעות של"צ וקנס של 500 שקלים על עובד במלון שהורשע בעבירות אלימות ורכוש, למרות הרשעות קודמות: "יש סיכוי לשיקום"
אייל חן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר 500 שעות של"מ וקנס בסך 500 שקלים על תושב ירושלים, בן 30, שהורשע בעבירה של פציעה כשעבריין מזויין וכן גניבה בידי עובד ממעבידו, לאחר שהיכה עובד ניקיון וכן גנב אלפי שקלים מפיצרייה בה עבד. השופט גם הורה לפצות את עובד הניקיון ובעל הפיצרייה ב-5,000 שקלים לכל אחד.

עוד בפלילים:

כתב האישום: היכה עובד ניקיון

על פי כתב האישום, הנאשם, שעובד במלון בירושלים, פגש במתלונן בעת שעבד בניקיון הרחוב. באותן נסיבות מצא המתלונן תיק ריק והתכוון להשליכו לפח האשפה. אז, פנה אליו הנאשם ושאל אותו היכן תכולת התיק. המתלונן השיב כי מצא את התיק ריק. הנאשם תפס בחולצתו של המתלונן, נגח בראשו ובעט ברגלו של המתלונן. לאחר מכן, נטל אבן והכה באמצעותה את המתלונן באוזנו השמאלית. מנהל המסעדה במלון וקצין הביטחון של המלון הבחינו בנאשם בעודו תוקף את המתלונן והזעיקו את המשטרה. במקביל, תפס מנהל המסעדה את הנאשם על מנת למנוע ממנו להמשיך ולתקוף את המתלונן. באישום השני, נכנס הנאשם בשעות הלילה לפיצרייה שבה עבד, באמצעות מפתח שהיה ברשותו, וגנב מן הקופה סך של 5,961 שקלים.

התביעה הגישה לבית המשפט את רישומו הפלילי של הנאשם הכולל 9 הרשעות קודמות בעבירות אלימות רכוש וסמים, בגינן ריצה הנאשם עונשים משמעותיים מאחורי סורג ובריח. כמו כן הוגשה תמונת חבלת המתלונן בתיק העיקרי וכן מסמך רפואי על אודות הנזק שנגרם למתלונן. התביעה גם עתרה המאשימה להטיל על הנאשם עונשים ברף הגבוה נוסף להפעלה מצטברת של מאסר מותנה בן 9 חודשים שהוטל על הנאשם בתיק אחר שהוא חב הפעלה.
מאידך, ביקש הסניגור לאמץ את המלצת שירות המבחן, ולסטות ממתחמי הענישה מטעמי שיקום הנאשם. הסניגור הדגיש את כברת הדרך השיקומית המשמעותית ביותר בה צעד הנאשם במסגרת ההליכים ולכן עתר להאריך את המאסר המותנה שהוא חב-הפעלה, מטעמים של שיקום.

השופט ריכטר, שהסתפק בשל"צ בלבד וכן האריך את המאסר המותנה, ציין כי אומנם אין כל הצדקה למעשים שנעשו, ומתיאור העובדות עלה, כי הנאשם לא חדל להכות את המתלונן עד שלא נעצר על ידי מנהל המסעדה.

"משמעות הדבר", כתב השופט בהחלטתו, "שהנאשם צריך היה להפסיק ויכול היה להפסיק את המעשים בתחילתם אך לא עשה כן, כאמור בשל השפעת האלכוהול. אשר לתיק המצורף – אין ספק כי הנאשם תכנן את ביצוע המעשים, שכן בוצעו לפנות בוקר תוך שימוש ב מפתח שהיה ברשותו תוך ניצול לרעה של אמון מעסיקו בו, מתוך בצע כסף. בפועל נגרם נזק ממשי בשל הסכום שנגנב, וכן נגרם נזק למעסיק ביכולתו לתת אמון בעובדיו".

השופט ריכטר הוסיף: "הערכתי היא כי הנאשם ערך שינוי יסודי בחייו, עבר תהליך שיקום ארוך ומוצלח, הגם שלא היה נטול מהמורות, וכיום התנהלותו מלמדת, כי רכש כלים בהם עושה שימוש להתקדם באופן נורמטיבי בהמשך חייו. נדמה, אפוא, כי הנאשם עומד בתנאי סעיף 40ד' לחוק העונשין, ולא רק שהוכיח שהשתקם, אלא הוכיח כי קיים סיכוי ממשי שימשיך לעמוד בדרך זו של שיקום".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות