ישראל מצטרפת לאמנת מועצת אירופה נגד סחר בבני אדם

האמנה נחשבת למסמך הבין-לאומי המתקדם במאבק בסחר בבני אדם וקובע שיתופי פעולה בין מדינות כחלק מהניסיון להילחם בתופעה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

מדינת ישראל מצטרפת לאמנת מועצת אירופה למאבק בסחר בבני אדם, הנחשבת למסמך הבין-לאומי המתקדם ביותר כיום בתחום המאבק בסחר בבני אדם, וקובעת אמצעים שונים למאבק בסחר בבני אדם, לרבות תיאום לאומי למניעת סחר בבני אדם, שיתוף פעולה בינלאומי בין הרשויות האחראיות על ביקורת הגבולות, פיתוח וחיזוק תכניות מדיניות למניעת סחר בבני אדם, הגנה על קורבנות באמצעים שונים ועוד. ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לאירופה ואשר אינה חברה במועצת אירופה, המצטרפת לאמנה זו.

את מהלך ההצטרפות לאמנה (Council of Europe Convention on Action against Trafficking in Human Beings) הובילו היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בסחר בבני אדם והמחלקה למשפט בין-לאומי בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, יחד עם אנשי משרד החוץ.

הצטרפות ישראל לאמנה אושרה בשבוע שעבר במסגרת החלטת ממשלה, לאחר תהליך בחינה מעמיק ויסודי מול משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, במהלכו נמצא כי ישראל עומדת באופן מלא בתנאים ובדרישות של האמנה. לפיכך, ועדת המנכ"לים הקבועה למאבק בסחר בבני אדם המליצה על הצטרפות ישראל לאמנה, על מנת לחזק את הכלים למאבק בתופעה קשה זו, להתאים אותם לדפוסים החדשים של העבדות המודרנית, ולשמר את מעמדה של ישראל בעולם בתחום זה.

יש לציין, כי מזה תשע שנים מדורגת ישראל בקבוצת הדירוג הראשונה בדוח של מחלקת המדינה האמריקאית על סחר בבני אדם, בה כלולות מדינות העולם המתקדמות בתחום זה, העומדות בסטנדרטים הבינ"ל ונאבקות בתופעות הסחר בבני אדם.

בתוך כך, בעוד כשבועיים יתקיים בישראל סמינר TAIEX של האיחוד האירופי, בנושא היבטים יישומיים ופרקטיים של אכיפת איסור צריכת זנות והממשק עם אוכלוסיות בזנות. מדובר בתכנית לשיתוף ידע של האיחוד האירופי, שבה מומחים ממדינות האיחוד הרלוונטיות מגיעים לישראל לחלוק מניסיונם ולקיים שיח לטובת עיצוב המדיניות בישראל.

בכנס ישתתפו מומחים מאירלנד ושבדיה – מדינות שבהן חקיקה דומה לישראל בנושא זה. הם ייפגשו עם הצוות הבינמשרדי ליישום החוק לאיסור צריכת זנות ויישום החלטת הממשלה לסיוע ושיקום לאוכלוסיות בזנות, בראשות מ"מ מנכלית משרד המשפטים, נציגי משרדי הממשלה והמשטרה הרלוונטיים, נציגי ארגונים לא ממשלתיים ונציגי אקדמיה שונים. הסמינר יתקיים באופן מקוון, במהלכו יציגו המשתתפים את ניסיונם ותובנותיהם ביישום חקיקת איסור צריכת זנות, וכן היבטי מניעה, טיפול ושיקום לאוכלוסיות בזנות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות