שדדו קשיש בביתו – ירצו 45 חודשי מאסר

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר את העונש על 3 נאשמים, תושבי הצפון כבני 20, שנכנסו רעולי פנים לביתו של הקורבן, בן 79, היכו אותו ואיימו עליו בסכין
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, גזר 45 חודשי מאסר על שלושה נאשמים תושבי הצפון בשנות ה-20 לחייהם ששדדו באכזריות קשיש בביתו והורשעו בשוד בנסיבות מחמירות, תקיפת זקן והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו. השופט גם הורה לשלושת המורשעים שכל אחד מהם יפצה את הקשיש בעשרת אלפים שקלים. "קיימת חומרה מיוחדת בכך שהעבירות בוצעו כלפי אדם בביתו. הפגיעה בערכים המוגנים, בהתחשב בכל האמור, הייתה יחסית חמורה", כתב השופט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, הנאשמים החליטו להיכנס לדירתו של הקשיש בן ה-79 המתגורר בבניין דירות בחיפה ולשדוד את רכושו. בשעות הערב, עת שהה המתלונן בגפו בדירה, הגיעו הנאשמים לפתחה, כשהם רעולי פנים, עוטים כפפות שברשותם סולם, כאשר נאשם אחד מחזיק סכין בידו. הנאשמים נקשו על הדלת וכשנפתחה על ידי המתלונן, דחף אותו הנאשם, הוביל אותו לסלון וקירב את הסכין לצווארו.

שני הנאשמים הנוספים, כך נטען, הצטרפו ונכנסו לדירה גם הם. הנאשמים איימו על המתלונן, הטילו עליו אימה, דרשו ממנו לשמור על שקט ואמרו לו למסור להם את כספו. נאשם אחד אחז בו ואחד הנאשמים הכה אותו מכת אגרוף באפו. כאשר הנאשם המשיך לאחוז במתלונן, בעוד חבריו ערכו חיפוש בדירה. המתלונן, עקב חששו מפני הנאשמים אמר להם לקחת כל דבר שהם רוצים, אך הם המשיכו לחפש את הרכוש בדירה. משלא עזבו ניסה המתלונן להתנגד למעשיהם ובתגובה אחד מהנאשמים הכה את המתלונן במכת אגרוף בפניו מתחת לעין שמאל ונאשם אחר הכה את המתלונן וגרם לו לחבלה בגבה שמאל. בהמשך הנאשם סתם את פיו של המתלונן וכפת את ידיו באמצעות סרט דביק ואיים עליו שאם יזוז – ימות.

אחד הנאשמים, כך מפורט בכתב האישום, נכנס לחדר אחר ונטל מתוכו כספת שהם ניסו לפתוח באמצעות מכות פטיש, ומשלא הצליחו, ניגשו למתלונן ודרשו ממנו לפתוח את הכספת. המתלונן ציין שאינו זוכר את הקוד ואז תקפו אותו הנאשמים באמצעות מכות וסטירות. כעבור חצי שעה הנאשמים נטלו מהדירה את הכספת, תכשיט מזהב ומשקפיים ונמלטו. מיד לאחר יציאתם, נאשם אחד נעצר על ידי שוטרים ואילו השניים האחרים ברחו במעלה המדרגות ואחד מהם השליך את הכספת לעבר אחד השוטרים.

אחד הסנגורים טען שאין למצות את הדין עם הנאשמים, כאשר שלושתם לקחו אחריות מלאה והודו בהזדמנות הראשונה, ובין היתר חסכו את עדות המתלונן ויתר עדי התביעה. נטען שההודעה מגלמת חרטה כנה ואמיתית. נטען שהמקרים שהוזכרו על ידי המאשימה חמורים יותר בהרבה מאשר המקרה הזה. כל אחד מהנאשמים הביע צער על מעשיו וביקש סליחה מהמתלונן. הנאשמים הביעו בושה על השוד שביצעו.

השופט פיש ציין כי חלקו היחסי של כל אחד מהנאשמים שווה, כאשר העבירות בוצעו על ידי כולם בצוותא חדא. לדבריו, נגרם נזק לקורבן, בעיקר נזק נפשי שתואר בתסקיר הנפגע. "הנאשמים", אמר השופט, "יכלו להבין את הפסול במעשיהם ולהימנע מהם".

עוד צוין בגזר הדין כי הערכים החברתיים המוגנים שנפגעו היו שמירה על ביטחון הציבור וקניינו, וביתר שאת ביטחונם של המבוגרים בחברה. "כמו כן", כך נכתב, "קיימת חומרה מיוחדת בכך שהעבירות בוצעו כלפי אדם בביתו. הפגיעה בערכים המוגנים, בהתחשב בכל האמור, הייתה יחסית חמורה. באשר לרכיב התכנון, התקיים תכנון בסיסי כדי לאפשר את השוד, זאת אומרת הסתרת פנים והכנת סכין ועוד אביזר (אותו סולם שנוכחותו לא הוסברה). עם זאת, לא נראה שמדובר בתכנית מפורטת מאד ועל פי הטענה, הקורבן נבחר באקראי".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל פיש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות