אישום: גידל 20 קילו קנאביס בקרוואן

בן 24 מהוד השרון נאשם בביהמ"ש השלום בפ"ת בהקמת מעבדת סמים ובגניבת חשמל תוך סכנה לציבור. הוא נתפס בעקבות פשיטה של המשטרה על המקום בשבוע שעבר
נעמה כהן |
הקרוואן שבו התגלתה המעבדה. צילום: משטרת ישראל

המשטרה הגישה היום לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד תושב הוד השרון, בן 24 שהקים מעבדת סמים וברשותו נתפסו כ-20 ק"ג סמים מסוג קנביס.

על פי כתב האישום הצעיר, הקים מעבדת סמים בקרוואן ברחוב השומר בהוד השרון. בנוסף, הוא ביצע חיבורי חשמל באופן פיראטי לחשמל הראשי ברחוב, באופן המהווה סכנה לציבור ותוך גנבת חשמל.

הגידולים שנתפסו במעבדה בהוד השרון. צילום: משטרת ישראל

לפני מספר ימים, פשטו שוטרי תחנת כפר סבא על המקום וחשפו את הסמים ואת הציוד הרב ששימש את החשוד בתפעול מעבדת הסמים. הנאשם נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה ומעצרו הוארך עד היום.

כאמור, היום לבית המשפט השלום בפ"ת הוגשה ע"י המשטרה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד החשוד. העבירות המיוחסות לחשוד הן גידול, ייצור, הכנת סמים מסוכנים וכן החזקת כלים לייצור סמים.

אתמול (יום ד') גזר שופט בית משפט המחוזי מרכז בלוד, עמי קובו, שנה וחצי מאסר וקנס בגובה 10 אלף שקל על צעיר, בן 27, שהורשע בהקמת מעבדה לגידול סמים וכן החזקת נשק שלא כדין. הנאשם גידל סמים בשווי 663 אלף שקלים בדירה ששכר לשם כך.

על פי כתב האישום המתוקן, בליבו של הנאשם גמלה החלטה להקים מעבדה לגידול סם מסוג קנאביס. לשם כך שכר בית בעיר פתח תקווה. לצורך הפחתת צריכת החשמל בבית, התחבר לקו הזנה ראשי של הולכת חשמל לפני עמדת המונה בבית, כך שצריכת החשמל בבית לא נמדדה.

באופן זה, נטען, במשך כחודש וחצי לא שילם הנאשם את התמורה עבור צריכת החשמל בבית בשווי של 14 אלף שקלים. לשם גידול סם הקנאביס החזיק הנאשם בציוד הכולל מדי לחות וטמפרטורה, משאבות מים, שנאים, מזגנים, אדניות, מפוחים, מנורות, מאווררים, דשנים, מיכל ריסוס חשמלי ועוד ובמשך חודשיים וחצי גידל הנאשם סם מסוג קנאביס במעבדה שהקים בכמות גדולה וכאשר פשטו השוטרים נתפסו במעבדה בשלבי גידול שונים סם מסוג קנאביס במשקל כולל של 51.15 קילו נטו בשווי של 663 אלף שקלים לכל הפחות. כמו כן, הנאשם החזיק במקום אקדח חצי אוטומטי אשר חסר בו נוקר.

השופט קובו ציין בגזר הדין כי לעבירות הסמים פוטנציאל נזק רב, שכן השימוש בסמים גורר במקרים רבים אף ביצוע עבירות נלוות, אם כי במקרה הזה מדובר בסם מסוג קנבוס, אשר חומרתו פחותה בהשוואה לסוגי סמים אחרים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות