תובע את האחיין: "גנב ממני מאות אלפי שקלים"

תביעה כספית נגררת לפלילים, הוגשה לביהמ"ש בקרית שמונה על ידי תושב האזור נגד בן אחיו בטענה כי העסיק אותו אך זה מעל בכספי העסק
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

לבית המשפט השלום בקרית שמונה, הוגשה תביעה כספית נגררת לפלילים, על ידי תושב הצפון שתבע את בן אחיו, בסכום של למעלה מ-300 אלף שקלים, לאחר שלטענתו זה מעל בכספי העסק שלו ומשך כספים מחשבון הבנק.

על פי התביעה, לפני מספר שנים, הבחין התובע בספח אשר נתלש מפנקס שיקים חדש, אשר לא תאם את הסדר הכרונולוגי של השיקים. הוא סר אל סניף הבנק על מנת לברר אודות מספר השיק שנתלש וחסר. להפתעתו, פקיד הבנק השיב לתובע שהמחאה זו בסך 6,300 שקלים, אכן נפרעה וכובדה.

תשובה זו, כך לפי התביעה, עוררה את חשדו של התובע, לפיכך ביקש זה מהבנק להוציא מידע על פעילות בחשבון הבנק של העסק שלושה חודשים למפרע ובאותה נשימה הזמין אף את צילומי השיקים וזאת על מנת שיוכל לעיין בהם.

לאחר קבלת המידע, התברר לתובע לדאבונו ולתדהמתו, כי בן אחיו, מעל בתפקידו ובאמון הרב שניתן לו על ידי התובע ובכספי העסק בהיקף של מאות אלפי שקלים, מעילה שהסתכמה, וככל הידוע בעת הזו בהתאם לממצאים הפוזיטיביים, בסכום של למעלה מ- 300 אלף שקלים ואשר התבצעה באמצעות זיוף חתימת התובע על ידי הנתבע, על גבי כ-69 המחאות של התובע, אשר נמסרו לגורמים שונים על ידי הנתבע.

בתביעה הוא מציין, כי בדיקותיו העלו, כי הנתבע משך באופן שיטתי ולאורך זמן, המחאות של העסק לפקודתו או לפקודת צדדים שלישיים הקשורים עמו, וכי הקפיד למשוך המחאות בסכומים הנעים בין 1,900 שקלים ל- 6,800 שקלים. לטענתו תמיד הוא אמר לו כי: "הבנקים לא מסתכלים עד 5, 6 אלף", קרי לטענת התובע צעדיו של הנתבע היו מושכלים ומחושבים.

חרף הפצרותיו של הנתבע, עם היוודע דבר זיוף ההמחאות על ידי הנתבע, הגיש התובע תלונה במשטרה ולאור היקף המעילה ונסיבותיה הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות והוא הורשע ונגזר עליו 11 חודשי מאסר לריצוי בפועל, בנוסף, חויב הנתבע בתשלום פיצוי לתובע בסך 40 אלף שקלים וכן תשלום קנס בסך 5,000 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות