שנת מאסר לחרדי שירק על שוטרים וכינה אותם "נאצים"

הנאשם ביצע את המעשים במהלך התפרעויות בבית שמש במהלך הסגר הראשון. השופט: "מי שמכנה שוטר 'נאצי' פוגע לא רק בו, אלא גם מזלזל בזכר נרצחי השואה"
אייל חן |
פעילות משטרה בבית שמש בימי הקורונה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, גזר שנת מאסר וקנס בסך 1,500 שקלים, על חרדי, תושב בית שמש שהורשע בעבירות של תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר וסירוב להוראת פיזור התקהלות. בין השאר הוא הורשע כי תקף במהלך הסגר הראשון שוטרים וכן ירק על שוטרת וכינה אותה 'שיקסע ונביילה'. השופט גם הורה לו לפצות את השוטרת ב-4,000 שקלים. "לא ניתן לקבל, כי שוטרים יבצעו את מלאכתם כשהם חשופים לקללות, יריקות, ביזוי והשפלה מצד פורעי חוק דוגמת הנאשם – ובימים אלו הדברים מקבלים משנה תוקף".

במהלך תקופת הסגר שהוטל בשל התפרצות נגיף הקורונה, פעלו כוחות משטרה במספר בתי כנסת ברמת בית שמש, על מנת לאכוף את התקנות וחקיקת החירום שהיו בתוקף אותה העת. הנאשם, יחד עוד עשרות אנשים, השתתף בהתקהלות בה מחו המתקהלים נגד פעילות המשטרה, וקצינים מתחנת משטרת בית שמש הורו למתקהלים לעזוב את המקום. חלק מהמתקהלים צייתו להוראות השוטרים ועזבו את המקום, אך הנאשם נשאר שם עם אנשים אחרים, אשר צעקו לעבר השוטרים וקיללו אותם, וקצין משטרה הורה להם פעם נוספת לעזוב את המקום.

הנאשם, כך נטען, לא עזב את המקום אלא התקרב לעבר השוטרים. קצין משטרה הורה לו לעזוב והזהיר אותו כי אם יתקרב לשוטרים יעצר. חרף זאת הנאשם חזר אל השוטרים, ביקש כי יעצרו אותו וקילל אותם. השוטרים המשיכו בפעילותם ונכנסו לבית כנסת נוסף, שם היו מתפללים אשר התקהלו בניגוד להוראות. השוטרים הורו למתפללים ולמתקהלים אחרים שהגיעו למקום, ובהם הנאשם, לעזוב את המקום והטילו קנסות על אלו שלא צייתו להוראה.

הנאשם צעק על השוטרים וקילל אותם, ובין היתר כינה אותם "נאצים" ואת השוטרות כינה "שיקסע" ו-"נביילה" והשמיע קולות יריקה. כמו כן, הנאשם התסיס מתקהלים אחרים וקרא להם שלא להישמע להוראות השוטרים ולא לעזוב את המקום. מספר שוטרים ביקשו מהנאשם לעזוב את המקום והוא סרב ועל כן נעצר. לאחר מעצרו של הנאשם, מספר שוטרים הקיפו אותו, על מנת למנוע מהקהל למלט אותו מהמקום, והנאשם המשיך לצעוק ולקלל, והשמיע קולות יריקה.

שוטרת בשם שחר שעמדה במרחק של כמטר מהנאשם בקשה ממנו להירגע. בתגובה, כך לפי האישום, ירק הנאשם לעבר השוטרת ורוקו פגע בחולצתה. לאחר מעצרו של הנאשם השוטרים ניסו לעטות על פניו מסכה ולהכניסו לניידת, והוא המשיך להקשות עליהם וסרב להיכנס לניידת. כאשר הובא הנאשם לתחנת המשטרה הוא סרב להזדהות ואמר כי הוא מפר את הוראות הצו, כי השוטרים לא מאפשרים לו להתפלל במניין.

השופט מינטקביץ ציין בגזר הדין כי מדובר "בהתנהגות בריונית ופורעת חוק, אשר לא ניתן לקבלה או לגלות כלפיה סובלנות או סלחנות". אמנם, לדברי השופט, יריקה אינה גורמת לחבלה או מכאוב, אך יש בה השפלה וביזוי. מעבר לכך, בשל מגפת הקורונה יריקה כרוכה גם בסיכון בריאותי.

"הנאשם", כתב השופט בגזר הדין, "ליווה את מעשיו בקללות קשות שהטיח בשוטרים – וכבר הערתי בהכרעת הדין שניתן היה לייחס לו גם עבירה של העלבת עובד ציבור, על כך שכינה את השוטרים 'נאצים' – מהקללות הקשות ביותר שניתן להטיח בלובש מדים (ולמעשה בכל אדם). מי שמכנה שוטר 'נאצי' פוגע לא רק בשוטר, אלא גם מזלזל בזכרם של נרצחי השואה ובסבלם של שורדיה".

השופט הוסיף: "ההקבלה שיצר הנאשם בין המרצחים שביקשו להשמיד את בני עמנו ורצחו מיליוני בני אדם חפים מפשע ובין שוטרים שבאו לאכוף את החוק שנועד לשמור על בריאות הציבור אינה נתפסת בעיני. גם בימי שגרה מלאכתם שם השוטרים היא קשה, שוחקת, וכפוית טובה, וכרוכה בחיכוך מתמיד עם אוכלוסייה קשה, לא אחת תוך עמידה בסיכון – ועל אחת כמה וכמה במצב החרום השורר בשנה האחרונה. לא ניתן לקבל, כי שוטרים יבצעו את מלאכתם כשהם חשופים לקללות, יריקות, ביזוי והשפלה מצד פורעי חוק דוגמת הנאשם – ובימים אלו הדברים מקבלים משנה תוקף".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות