הטיסות בוטלו בגלל הקורונה- דיזנהאוז לא החזירה את הכסף

לביהמ"ש המחוזי בת"א הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת התיירות, בהיקף של 20 מיליון שקלים, ולפיה היא מפרה את הוראות החוק ברגל גסה בעוד הלקוחות עדיין ממתינים להחזר
גילי סיוון-כהן |
הטיסה בוטלה, בני הזוג נשארו בבית. אילוסטרציה envato

בשנת הקורונה אלפי טיסות התבטלו ומאות אלפי אנשים, ששילמו כסף מראש החלו לתור אחרי כספם מחברות התעופה וסוכני הנסיעות ורבים מהם עדיין ממתינים להחזר. בימים האחרונים, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשת אישור לתביעה ייצוגית, נגד חברת התיירות דיזנהאוז בסכום של 20 מיליון שקלים על כך שאינה משיבה את כספי הלקוחות.

התובעת הינה צרכנית שרכשה כרטיסי טיסה לחו״ל באמצעות הנתבעת, לה ולבנה, ואשר שילמה עבור כרטיסי הטיסה לנתבעת. כאשר לאחר בירור שערכה הסתבר כי בעקבות ביטול הטיסה, חברת התעופה השיבה את התשלום לדיזנהאוז, אולם זו האחרונה חרף הפצרות התובעת, נמנעה מלהשיב את התשלום האמור למבקשת.

על פי בקשת המבקשת מדובר "בתובענה צרכנית מובהקת הנוגעת לעת הנוכחית". על פי הבקשה, בעקבות מגפת הקורונה חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל ומישראל, הצרכנים שרכשו כרטיסי טיסה באמצעות דיזנהאוז לא קיבלו את ההחזר בגין הביטולים, זאת למרות שחברות התעופה מצידן העבירו את הכספים לדיזנהאוז והיא נמנעת להשיב לחברי הקבוצה את הכספים שנמצאים בידיה.

בעקבות התופעה האחרונה נחקק בכנסת סעיף חוק חדש לחוק שירותי תעופה תשע״ב־2012 ועל פיו סוכנות נסיעות שקיבלה התשלום מחברת התעופה מחויבת להעברה בתוך 15 יום של כל תשלום שקיבלה מחברת התעופה, תוך ניכוי עמלה. מקורה של חקיקה חדשה זו בתלונות הרבות שהצרכנים הפנו לבית הנבחרים בעקבות אי קבלת כספיהם מסוכנויות הנסיעות בעקבות הביטולים. "אלא שלמרבה הצער, לטענת המבקשת, דיזנהאוז מפרה את הוראה חדשה זו וברגל גסה", כך נכתב לביהמ"ש.

"כפי שעולה מאתר החברה", נכתב עוד בבקשה, "הרי שהיא היתה מודעת לתופעה הנלוזה האמורה והתחייבה לבצע את ההחזרים, אולם, תחת זאת, פרסמה תירוצים מלוא החופן באתר שלה. ובמקביל, למן לפחות תחילת חודש מרץ ועד מועד הגשת בקשה זו, אינה נענית לטלפונים של הלקוחות".

עוד מצוין כי באתר דיזנהאוז נכתב בנושא כך: "החזרים כספיים – אנחנו פועלים להחזיר לכם את כספכם. כספים שנמצאים בידנו ועדיין לא הועברו לספקים יוחזרו אליכם. מי ששילם בכרטיס אשראי יקבל זיכוי בכרטיס האשראי ומי ששילם בהמחאה ו/או במזומן יקבל החזר בהעברה בנקאית. חשוב להבהיר שתהליך ההחזרים הוא מורכב, ומצריך עבודה רבה, וקשר מול חברות האשראי והבנקים שכאמור עובדים בכוח אדם חסר".

"חרף הדברים האמורים", כותבת המבקשת, "הנתבעת לא באה בקשר עם לקוחותיה. לקוחותיה לא יכולים להתקשר אליה כאמור, והתנצלויותיה בנדון לפיכך הינן כהבטחה כוזבת בעליל. ומופרחת באוויר. הנה כי כן, נמצא מתוך דברי הנתבעת עצמה, שהיא מודעת לחיובה (הברור לכשעצמו) לחברי הקבוצה, אולם בפועל, הלכה למעשה, אינה פועלת כנדרש". התובענה הועמדה על סכום של 20 מיליון שקלים לחברי הקבוצה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות