משרד הבריאות מזהיר: "התה של שרה" לא מסייע לדיכאון

בעקבות תלונות על המוצר מזהיר המשרד מפני שימוש במוצר ומדגיש כי אין כל הוכחה מחקרית ליעילות חליטות התה של שרה בלסיוע בריפוי דיכאון וחרדות כפי שהחברה המשווקת טוענת בפרסומיה
Chinese Green Tea is tea that is made from unfermented leaves and is pale in color and slightly bitter in flavor, produced mainly in China and Japan. Green tea is made solely with the leaves of Camellia sinensis that have undergone minimal oxidation during processing.

במשרד הבריאות יוצאים נגד פרסומים מטעים של "התה של שרה" – חברה המשווקת חליטות תה ומפרסמת אותן כיעילות בטיפול נגד דיכאון וחרדות. "הפרסומים יוצרים אשליית טיפול ומשתמשים עלולים להימנע מקבלת הטיפול הנדרש למצבם ובכך לסכן עצמם", נכתב בהודעת המשרד.

על פי האזהרה היוצאת ממשרד הבריאות, לוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום הועברו פניות בנוגע לפרסומי מוצרי חליטות תה בשם "התה של שרה", המשווקים כ"תכשיר טבעי לטיפול בדיכאון וחרדות".

באתר של "התה של שרה", משווקות חליטות התה כתכשיר היעיל לטיפול, אך לשיטת משרד הבריאות אין כל מידע מחקרי מבוסס המאשר את יעילותו. לשיטת המשרד, החברה מייחסת לחליטות בפרסומה סוגות רפואיות אסורות לטיפול בדיכאון וחרדות. בנוסף מוצעות החליטות כפתרון רפואי, למספר רב של מחלות ומצבים רפואיים (לרבות: מחלות אף אוזן גרון, קשב וריכוז, אסטמה, פריון, ירידה במשקל, ועוד) ולמגוון גילאים כולל ילדים ונשים בהריון, וזאת בניגוד להוראות החוק.

"מוצרים אלו לא אושרו על ידי משרד הבריאות כנטען בפרסום", נכתב באזהרה. "אין מידע מדעי המצביע על יעילות המוצרים בכלל ובפרט למניעה במצבים הרפואיים כפי שפורטו לעיל, והם לא אושרו על ידי משרד הבריאות למטרות אלו או לכל מטרה אחרת. על פי חוק ניתן לייחס סגולות ריפוי/מניעה רק לתכשירים רפואיים-תרופות, וזאת בהתאם לתנאי הרישום שנקבעו ולאחר הוכחת יעילות, בטיחות ואיכות".

עוד מצוין כי "פרסומים מעין אלה, יוצרים 'אשליית טיפול' ומשתמשים עלולים להימנע מקבלת הטיפול הנדרש למצבם הרפואי ובכך לסכן עצמם".

"האמירות הכלליות בפרסומי המוצרים", כך נכתב עוד, "מהן עולה, במישרין או בעקיפין, כי השימוש במוצר עשוי להוות טיפול ו/או הגנה ומניעה ממצבים רפואיים, נעשות ללא כל בסיס מדעי תוך הטעיית הציבור וייחוס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול במחלות ומצבים רפואיים. משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני השימוש בתוספי תזונה כמו כדורים, אבקות, חליטות, משחות, שיקויים, להם מיוחסים סגולות ריפוי או מניעת מחלות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות