התפתחות בפרשת זיוף המסמכים של רכבי יוקרה

במסגרת החקירה המתנהלת ברשות המסים נעצר חשוד נוסף, גד חליוה מת"א, בחשד לעבירות זיוף ובחשד להעלמת מס. הוא שוחרר בתנאים מגבילים
מעיין לביא |
מכונית יוקרה
מכונית יוקרה (ארכיון). צילום: פלאש 90

התפתחות בחקירה כנגד חברת יבוא רכבי יוקרה: חשוד נוסף נעצר בחשד לזיוף מסמכי יבוא של עשרות רכבים במטרה ליהנות מהטבות מס.

גד חליוה, תושב תל אביב, שהורשע בעבר בביצוע עבירות מכס, נעצר על ידי רשות המסים והובא אתמול בפני בית משפט השלום בראשון לציון בחשד לזיוף מסמכי יבוא ועבירות מכס בסכום של כחצי מיליון שקלים. השופט טל ענר שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עלה כי ביחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז בשיתוף מחלקת בקרת יבוא של מכס אשדוד מתנהלת חקירה כנגד חברת גיא מאור בע"מ העוסקת בייבוא רכבים מחו"ל ומכירתם בישראל ללקוחות שונים. בחשד להגשת הצהרות יבוא ובהן חשבונות מזויפים וזאת על מנת לקבל העדפת מכס שלא כדין ובכך להתחמק מתשלום מס אמת. במסגרת החקירה נעצר בנובמבר האחרון בעל החברה הרשום, מאור כורם.

אתמול, נעצר גד חליוה בחשד למעורבות בפרשייה. על פי החשד חליוה הוא שמנהל בפועל את החברה למרות שאינו הבעלים הרשום בה, וזאת במטרה להסוות פעילותו. מהחקירה עולה כי החשוד מתנהל באופן ישיר מול הספקים בחו"ל, מול עמילי המכס בישראל ואף מול הלקוחות בישראל אשר רוכשים את רכבי היוקרה המיובאים.

ממצאי החקירה מעלים גם חשד לזיוף שיטתי של מסמכי הייבוא שהביאו להשתמטות מתשלום מס על סך של כחצי מיליון שקלים.

חליוה הורשע בעבר בבית משפט השלום בתל אביב בגין עבירות דומות שביצע בעבר, ובאוקטובר האחרון נגזר דינו והוטלו עליו בין היתר עשרה חודשי מאסר.

השופט טל ענר מבית משפט השלום בראשון לציון, שחרר את חליוה בתנאים מגבילים בהם ערבות עצמית בסך 200 אלף שקלים, שני ערבים צד ג' בסך 50 אלף שקלים כל אחד, והפקדת מזומן בסך 50 אלף שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט טל ענר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות