בעלי חברות בניה למאסר: "העלימו מס בעשרות מיליוני שקלים"

הנאשמים הורשעו בעבירות מס והלבנת הון בצורה שיטתית לאורך שנים בהיקף עצום. השופט: "זו לא רק עבירת מס, זוהי מרמה של ממש וגזילת הקופה הציבורית"
גילי סיוון-כהן |
מס מסים החזרים מע"מ
דוחות מס. אילוסטרציה: evanto

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, גזר עונשי מאסר ממושכים לשני בעלי חברות בנייה שהשתמשו בחשבוניות מס פיקטיביות כדי לחמוק מתשלומי מע"מ בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. אחד הנאשמים נידון ל-4.5 שנות מאסר ולקנס בהיקף של מיליון שקלים וחברו לכתב האישום נידון לכ-4 שנות מאסר ולקנס בגובה 750 אלף שקלים. "זוהי מרמה של ממש, בדרגת החומרה הגבוהה ביותר של מרמה, והנאשמים גזלו במרמה, בפעילות לאורך שנים, מיליוני שקלים מהקופה הציבורית", כתב השופט בגזר הדין.

עוד בענייני מסים:

כתב האישום שהוגש על ידי רשות המסים, ייחס לשני הנאשמים, בעלי שתי חברות בנייה, העלמת מס באופן שיטתי. השניים, כך נטען, רקמו והוציאו לפועל תוכנית עבריינית רחבת היקף "שמטרתה גזילת הקופה הציבורית תוך ביצוע עבירות רבות ע"פ חוק מס ערך מוסף וחוק איסור הלבנת הון".

כך נטען, כי השניים כללו בספרי הנהלת חשבונות של החברות חשבוניות מס שתוכנן כוזב והנחזות להיות חשבוניות מס בסך כולל של 108 מיליון שקלים, שהמע"מ בגינן עומד על כ-16 מיליון שקלים, אותן ניכו בדיווחיהן והתקופתיים של החברות לרשויות המס.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה הרלוונטית, על מנת להקטין בכזב את תשלומי המע"מ אותם חבו הנאשמים לרשויות המס ובכך להתחמק מתשלום כנדרש עפ"י חוק, פעל אחד הנאשמים, בנוסף גם להוצאת חלק מחשבוניות המס הפיקטיביות אותן ניכה כאמור, מבלי שקיבל אישור או היתר מבעלי אותן חברות, ומבלי שבוצעו העסקאות המפורטות בחשבוניות. על פי האישום מדובר בסכום של כ-48 מיליון שקלים, שהמע"מ בגינו עומד על כ-7 מיליון שקלים. אחד הנאשמים, נטען עוד, גם ביצע פעולות ברכוש שמקורו בעבירות המתוארות לעיל, או ברכוש שאפשר או ששימש לביצוע העבירות הללו, שהינו בסך כולל של 10 מיליון שקלים.

השופט עדן ציין בגזר הדין כי הנאשמים לא השיבו את הכספים אשר גזלו מהקופה הציבורית, למעט 200 אלף שקלים אשר שולמו על ידי אחד הנאשמים ולמעט החילוט אשר ניתן לראות בו סוג של השבה בעניינו של הנאשם השני.

"רבות נפסק בדבר החומרה הרבה של עבירות המס ופגיעתן בחברה ובקופה הציבורית", כתב השופט בגזר הדין. "הדברים יפים מקל וחומר כאשר מדובר במי אשר לא רק שאינו משלם את המס בו הוא מחויב, אלא נוקט במעשי מרמה מתוחכמים ומכניס לספריו חשבוניות פיקטיביות לצורך אי תשלום מס, ולצורך גזילת כספי ציבור, וכך פעלו הנאשמים".

השופט הוסיף: "שימוש בחשבוניות פיקטיביות איננו אך 'עבירת מס', זו אינה אך השמטת הכנסה. זוהי מרמה של ממש, בדרגת החומרה הגבוהה ביותר של מרמה, והנאשמים גזלו במרמה, בפעילות לאורך שנים, מיליוני שקלים מהקופה הציבורית".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות