הורשע בניסיון שוד של קשישה – ירצה 30 חודשי מאסר

ביהמ"ש הרשיע את הנאשם, בן 35 מהדרום, כי ניסה לחטוף מהאישה תיק וכשהתנגדה לו דחף אותה והיא נפלה על הקרקע. בגז"ד נקבע כי היא תפוצה ב-2,000 שקלים
דניאל בן חמו |
"לא רוצה שיקבל עונש חזק". אילוסטרציה shutterstock
תקיפת קשישים. למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, גזר 30 חודשי מאסר על תושב הדרום, בן 35, שהורשע בניסיון שוד של קשישה בפארק אגמים באשקלון ובמקרה אחר השליך אבנים על שמשת רכב. השופט ביתן גם הורה לנאשם לפצות את הקשישה ב-2,000 שקלים. "התנפלות פיזית של גבר בן 35 על אישה כבת 75, תוך כדי הליכה תמימה שלה בפארק, והפלתה ארצה באופן שחייב בהמשך את אשפוזה, היא מעשה אלים שפל ומקומם", כתב השופט בגזר הדין.

הנאשם, תושב אשקלון, הודה בעובדות כתב אישום מתוקן והורשע בגין שני מקרים אשר אירעו בסמיכות: כאשר אישום ראשון ייחס לו בכך ששהה בפארק באשקלון, בשלב מסוים, שתי נשים, בנות 75 ו-80 חלפו על פניו, והוא קם ממקום מושבו, התקרב אליהן מאחור, נצמד אל אחת מהן, אחז בתיק שהיה תלוי על כתפה וניסה למשוך אותו בכוונה לגנבו.

האישה אחזה בתיק בחוזקה בשתי ידיה מתחת לבית השחי שלה כדי למנוע מהנאשם לגנוב אותו, והנאשם משך את התיק בחוזקה ודחף אותה וכתוצאה מכך האישה נפלה ארצה על בטנה. בעודה שרועה על הקרקע ואוחזת בתיק, הנאשם התכופף, ניסה למשוך את התיק ממנה עד אשר קרע את רצועת התיק. המתלוננת החלה לצעוק לעזרה והנאשם ברח מהמקום מבלי שהצליח לגנוב את התיק. בהמשך, האישה פונתה באמבולנס לבית החולים, שם אובחנה כסובלת מחבלות והיא אושפזה.

באישום השני, הנאשם ניסה לשבור את חלונות רכבו של אדם אחר אשר חנה ברחוב, באמצעות אבן שאחז בידו. הנאשם השליך את האבן על חלונות הרכב מספר פעמים, וגרם נזק קל לחלון. בשלב מסוים המתלונן הבחין בו וצעק אליו מחלון ביתו, והנאשם נמלט.

התביעה הסבירה את הסדר הטיעון בקושי ראייתי ממשי, הנוגע לזיהויו של הנאשם כמי שביצע את עבירת ניסיון השוד. השופט ביתן, ציין כי נתון זה בהחלט משמעותי ומצדיק הסכמה להסדר טיעון הכולל המלצה לעונש מקל יחסית. "המתואר באישום הראשון חמור מאוד", כתב השופט. "התנפלות פיזית של גבר בן 35 על אישה כבת 75, תוך כדי הליכה תמימה שלה בפארק, והפלתה ארצה באופן שחייב בהמשך את אשפוזה, היא מעשה אלים שפל ומקומם. לצד הפגיעה הפיזית הכרוכה בו, יש בו כדי להשפיע באופן משמעותי על חיי המתלוננת ועל תחושת הביטחון שלה ושל כלל ציבור האנשים המבוגרים, במרחב הציבורי. מדיניות הענישה הנוהגת בעבירה זו בנסיבות דומות, היא של החמרה מובהקת".

יחד עם זאת ציין השופט כי "בהתחשב במעשי הנאשם בנסיבותיהם, בעבירות בהן הורשע, בהודאתו, בייתור הצורך בהעדת המתלוננים, בחסכון במשאבים הכרוכים בניהול המשפט עד תום, בעברו הפלילי של הנאשם – שאמנם אינו קל אך העבירות האחרונות בוצעו לפני כשמונה שנים, ברקע לביצוע העבירות ובמוטיבציה שהנאשם מביע לשקם את עצמו, ההקלה היחסית הכלולה בעונש המוצע על ידי הצדדים סבירה ומידתית".

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות