על הכוונת: עבירות מהירות ונהיגה שכרות

במהלך פעילות של שוטרי התנועה בסופ"ש נתפס תושב טובא, שמעולם לא הוציא רישיון, נוסע במהירות 158 קמ"ש; בנתניה נעצר נהג כשבדמו פי 2 אלכוהול מהמותר
אייל חן |
שוטרי התנועה בפעילות, צילום: דוברות המשטרה

שוטרי אגף התנועה המשיכו במהלך סוף השבוע והחג בפעילות אכיפה יזומה נגד עבירות מסכנות חיים ועבירות בריונות בכביש בכל רחבי הארץ וזאת על מנת להגביר את הביטחון בקרב ציבור משתמשי הדרך. הפעילות התבצעה תוך הפעלת מגוון אמצעים גלויים וסמויים המייצרים הרתעה ומגדילים משמעותית את סיכויי מבצעי העבירה להיתפס.

במהלך הפעילות נתפס תושב טובא בן 20, במכשיר למדידת מהירות 'דבורה', בכביש 85, סמוך למחלף כחל כשהוא נוהג במהירות מופרזת של 158 קמ"ש, בדרך בה הנסיעה המותרת היא 90 קמ"ש.

לאחר עצירת הרכב התברר כי הנהג לא הוציא רישיון נהיגה מעולם. הנהג נחקר ונשלח למעצר בית, רכבו הושבת ל-30 יום ונרשמה עבורו הזמנה לבית משפט להמשך ההליך.

בעת הפעלת מכשיר למדידת מהירות 'דבורה' בכביש 2, סמוך לשפיים, נקלטו שני נהגי רכב בעת שנסעו במהירות של 152 ו-154 קמ"ש, בדרך בה הנסיעה המותרת היא 90 קמ"ש. לאחר עצירת הרכבים עלה החשד כי הנהגים נוהגים בשכרות ובוצעה להם בדיקת נשיפון. אחד הנהגים בחר להכשיל את הבדיקה ונעצר. לנהג הרכב השני נמצא 603 מ"ג אלכוהול (פי 2 מהמותר). רישיונם של הנהגים נפסל למשך 30 ימים, רכבם הושבת ונגרר לתקופה זהה ולנהג הרכב השני נרשמה הזמנה לבית משפט להמשך ההליך בעניינו.

השוטרים גם תפסו נהגים שנסעו תחת השפעת אלכוהול וסמים. בכביש 2, סמוך לנתניה, נעצר נהג רכב לאחר שעלה חשד לנהיגה בשכרות. בבדיקת נשיפון שבוצעה לנהג נמצא 663 מ"ג אלכוהול (מעל לפי 2 מהמותר). רישיונו של נהג הרכב נפסל למשך 30 ימים, רכבו הושבת לתקופה זהה ונגרר ונרשמה עבורו הזמנה לבית משפט להמשך ההליך.

במקרה נוסף, בעת בדיקת רישיונות שבוצעה לנהג רכב, בכביש 1 סמוך למחלף שער הגיא, עלה חשד לנהיגה בהשפעת סמים בשל ריח חזק שנדף מתוך הרכב. הנהג עוכב לחקירה, במהלכה בוצעה לנהג בדיקת אינדיקציה והתברר כי הינו נוהג בהשפעת סמים. בתום החקירה הנ"ל שוחרר בתנאים מגבילים וזומן לשיפוט מהיר, רישיון הנהיגה נפסל ל-30 ימים ורכבו הושבת לתקופה דומה.

שוטרים שעצרו נהג רכב לבדיקה בכביש 1 סמוך למחלף שער הגיא הבחינו כי זרק סיגריה מחלון הרכב. עלה החשד כי מדובר בחומר החשוד כסם ומתוצאותיה של בדיקה שבוצעה לנהג עלה כי אכן נהג תחת השפעת חומר החשוד כסם מסוכן. הנהג תושב ירושלים (23), בתום החקירה נשלח למעצר בית, רישיונו נפסל למשך 30 ימים, רכבו הושבת ונגרר לתקופה זהה ונרשמה עבורו הזמנה לבית משפט להמשך ההליך בעניינו.

בפעילות ברחוב הנביאים בירושלים בוצעה לנהג רכב (28) תושב העיר בדיקה לגילוי הימצאות סם. תוצאותיה של הבדיקה העלו כי נהג תחת השפעת חומר החשוד כסם מסוכן. הנהג נשלח למעצר בית, רישיונו נפסל, רכבו הושבת ונגרר לתקופה זהה ונרשמה עבורו הזמנה לבית משפט להמשך ההליך.

בבית שמש נעצר לבדיקה נהג רכב (49) לאחר שעלה החשד כי נהג בשכרות בוצעה לנהג בדיקת נשיפון. תוצאת הבדיקה הצביעה על כמות של 470 מ"ג אלכוהול. רישיון הנהיגה של הנהג נפסל למשך 30 ימים, רכבו הושבת לתקופה זהה ונרשמה עבורו הזמנה לבת משפט להמשך ההליך.

שוטרי התנועה בפעילות, צילום: דוברות המשטרה

באירוע נוסף, במהלך פעילות סמוך לנתניה הבחינו השוטרים ברכב ממנו נמלטו שני נוסעים בעוד הרכב בנסיעה. נהג הרכב החל להימלט ולאחר שהגיע לרחוב פנקס בעיר החל להימלט רגלית בעוד הרכב ממשיך בנסיעה איטית עד שהתנגש בעץ. בחיפוש ברכב אותרו ממצאים המעידים על שימוש בסמים. תוצאותיה של בדיקה שבוצעה לנהג העידו כי נהג תחת השפעת חומר החשוד כסם מסוכן. נהג הרכב נעצר וההליך בעניינו נמשך.

מהמשטרה נמסגר כי "נהיגה במהירות מופרזת ונהיגה תחת השפעת אלכוהול/סמים הנן עבירות מסכנות חיים המגדילות משמעותית את הסיכוי למעורבות בתאונה קטלנית. שוטרי אגף התנועה ימשיכו בפעילות אכיפה בכל רחבי הארץ על מנת לייצר הרתעה ולהגביר את הביטחון בקרב ציבור משתמשי הדרך".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות