עוקץ ישראלי בחברה אמריקאית

ביהמ"ש השלום בת"א האריך ב-4 ימים את מעצרו של תושב סביון, 38, שנעצר בחשד שקיבל במרמה 24 מיליון דולר מחברה אמריקאית לאחר שהבטיח לספק לה כפפות
אייל חן |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר, האריכה בארבעה ימים את מעצרו של תושב סביון בן 38, שנעצר בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות של הלבנת הון. על פי החשד במשטרה החשוד הבטיח לחברה אמריקאית לספק לה כפפות ב-24 מיליון שקלים אך לא עשה זאת. החשוד עצמו נתפס בשדה התעופה ובחיפוש בביתו נתפסו מיליוני שקלים במזומן. "מצאתי קיומו של חשד סביר כנגד החשוד לביצוע המיוחס לו", כתבה השופט בהחלטה להאריך את מעצרו, "קם חשש מסוים להימלטותו מהדין ומהחקירה".

במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, התקבלה תלונה מחברה אמריקאית על כך, שאיש עסקים מקומי, נכנס לעסקה עימה והיה אמור לספק לה קרטונים של כפפות חד פעמיות בשווי 24 מיליון דולר ולמרות שקיבל את הכספים לא סיפק את הסחורה. החשוד עצמו נעצר בשדה התעופה ולאחר שנעצר הועבר למפלג ההונאה והחוקרים יצאו לחיפוש בביתו שם תפסו מיליוני שקלים במטבע זר ושקלים, שלהם לא סופק הסבר המניח את הדעת על ידי החשוד.

ביום שישי האחרון הובא החשוד לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, שם אמר נציג המשטרה כי "יש פה גורמים מחו"ל שמעורבים וכן יש גורמים מקומיים שעתידים להיחקר". סנגורו של החשוד טען כי "מדובר בחברות זרות, בעסקה שבוצעה מחוץ לישראל". כל הכספים, כך לגרסתו, בין אם קיימים והועברו, מגובים וניתן לקיים חלופת מעצר בתנאים שבהם מרשו לא יוכל לשבש וכן הטלפון שלו והמחשבים ברשות המשטרה.

השופטת דנה אמיר, האריכה את מעצרו של החשוד ב-4 ימים. בהחלטתה כתבה השופטת: "מצאתי קיומו של חשד סביר כנגד החשוד לביצוע המיוחס לו. לאור החשדות כנגד החשוד ופעולות החקירה הדרושות לביצוע, אף קם חשש לשיבושה של החקירה וכן קם חשש מסוים להימלטותו של החשוד מן הדין ומהחקירה".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה אמיר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות