המונופול של עו"ד יוני ג'ורנו נשבר?

שוטר המשרת בנצרת, הגיש תביעת לשון הרע, באמצעות עו"ד מהצפון, ובה הוא דורש 280 אלף שקל פיצוי בעקבות סרטון שפורסם נגדו ברשתות החברתיות
אייל חן |
משטרת ישראל שוטר משטרה תנועה
צילום: דוברות המשטרה

לאחר עשרות תביעות אותם הגיש עו"ד יוני ג'ורנו במיליוני שקלים, עבור שוטרים בגין לשון הרע, שוטר המשרת ביחידת הסיור הרגלי בתחנת המשטרה בנצרת, בני כהן, העדיף לקחת עו"ד מהצפון שיטפל בתביעה, אותה הגיש בבית משפט השלום בנצרת, נגד שני תושבי העיר בסך 280 אלף שקלים, לאחר שאחד מהם פרסם נגדו סרטון פוגעני.

התובע, השוטר, בני כהן, לפני כשנתיים, בהיותו במשמרת, ביצע פעילות לאכיפת תנועה ברחוב פאולוס השישי בנצרת כשהוא לבוש במדי שוטר.

בשעת אחר הצהריים, במסגרת פעילותו, רשם התובע לאחד הנתבעים דוח תנועה מסוג הזמנה לדין בגין נהיגה בחוסר זהירות.

וכן, הורה על הורדה מן הכביש כלפי הרכב בו נהג הנתבע.

לטענת השוטר, עוד באותו הלילה, פרסם הנתבע השני, באמצעות המרשתת סרטון, בחשבון הפייסבוק שלו, בו מתועדים מעשיו של חברו.

בתביעה מצוין, כי הנתבע הגיע בשעות הערב למקום בו נתפס קודם לכן על ידי השוטר כשהוא נוהג ברכב מסוג ב.מ.וו בצבע לבן וללא לוחיות זיהוי ובצידו השמאלי של הרכב מופיעה כתובת באותיות שחורות גדולות בעברית: "בני כהן יא הומו" ובצידו הימני של הרכב ישנה כתובת באותיות שחורות גדולות בעברית: "בני כהן על הזין".

בכותרת הפוסט אותו פרסם חברו של זה שביצע את עבירות התנועה נכתב: "כשהמדינה והממשלה (לא)! מתנערת… תשובה אחד ברורה לא סופרים ולא רואים גם וגם" ועל גבי הסרטון הוסיף הנתבע כתובית בצבע לבן בשפה העברית, "לא כדי להתעסק…". הסרטון זכה ל5,300 צפיות ול-26 שיתופים ברשת.

"לתובע החלו להגיע דיווחים לגבי אנשים שנחשפו וצפו בפרסום של הנתבע 2 בפייסבוק, וכי הפרסום מהווה נושא שיחה בין תושבי העיר נצרת.

התובע יטען כי בעקבות מעשיהם של הנתבעים, מעשים בעלי ניחוח מאיים ואלים,

הוא הוכרז כ"שוטר מאוים" על ידי פיקוד משטרת ישראל. עוד יטען התובע, כי במספר רב של מפגשי שוטר-אזרח המתבצעים תוך כדי עבודתו, הוא ניתקל באמירות מעליבות ומביכות אודות הפרסומים של הנתבעים", נכתב בתביעה.

במהלך השנה האחרונה הקים עו”ד יוני ג’ורנו תעשייה של תביעות לשון הרע של שוטרים נגד אזרחים שהביעו את דעתם ברשת החברתית. ג’ורנו, שהורשע בעבר בחטיפת עובדת זרה, הפך לעורך הדין האהוב על שוטרי ישראל.

הוא מייצג רבים מהם בתביעות לשון הרע, חלקן מופרכות, שהוגשו לביהמ"ש, זאת במטרה להטיל אימה על אזרחים שהתבטאו ברשתות החברתיות. כך, בחסות החוק, הוא גורף עבור השוטרים מאות אלפי שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות