קיצור שעות פעילות הדואר – שלב הייצוגית

לאחר ההחלטה להטיל על דואר ישראל עיצום כספי, הוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה לייצוגית בהיקף של 25 מיליון שקלים: "פגיעה בשירות חיוני לציבור"
דניאל בן חמו |
דואר ישראל

בעקבות החלטת משרד התקשורת להטיל על דואר ישראל, עיצום כספי של 1.1 מיליון שקלים, לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגשה על ידי תושב השפלה, בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד דואר ישראל, בסכום של 25 מיליון שקלים, זאת בשל סגירת 44 סניפי הדואר, בשעות מוקדמות יותר, משעות הפעילות הרגילות שלהן, כולל בתקופת הסגר השלישי בישראל.

אולי יעניין אתכם:

על פי הבקשה לאישור, מדובר בהפרה חמורה של הוראות הדין, ובהטעיה צרכנית, של הדואר כלפי ציבור לקוחותיה. לטענת המבקש הינו עובד חיוני, אשר היה זקוק לקבלת שירות מידי הדואר וביקש להגיע לסניף ראשון לציון, בהתאם לזמני הפעילות שלו. לאחר שהגיע לסניף, ולתדהמתו, גילה הוא שהסניף סגור. לפיכך, נסע הוא לסניף המשיבה בנס ציונה, ואף שם גילה הוא שהסניף סגור, והכל בניגוד מוחלט לזמני הפעילות אשר פורסמו ע״י הדואר. לפיכך, הוא לא יכול היה לקבל את השירות שהיה זקוק לו, ונגרמו לו נזקים.

בבקשה מצוין כי בתקופת הסגר השלישי, שחל בישראל, חברת דואר ישראל עשתה דין לעצמה, וצמצמה באופן קיצוני, את זמני הפעילות של הסניפים, זאת בניגוד מוחלט להוראות הרישיון שניתן לה, ובניגוד מוחלט להוראות משרד התקשורת, תוך שהיא מפרה הן את הוראות רישיונה, והן את הדין.

"למעשה", נכתב בבקשה, "המשיבה סגרה 44 סניפים שלה, שהיו אמורים להישאר פתוחים עד שעה 20:00, וסגרה אותם בשעה 16:00. לאור ההתנהלות החמורה, והפגיעה המהותית בלקוחות המשיבה, הרי שמשרד התקשורת החליט להטיל על המשיבה, עיצום כספי של 1.1 מיליון שקלים ומהודעת משרד התקשורת עלה כי העיצום הכספי על חברת דואר ישראל הוטל בתגובה להפרות חמורות בשנה האחרונה בעת בו הציבור התמודד עם מגפת הקורונה, החברה פגעה בשירות חיוני לציבור בזמן הסגרים דבר שהביא לעלייה חדה בהזמנת חבילות אונליין, ולצורך מוגבר בשירותי בנק הדואר (קצבאות, תשלומים וכדומה) כך ששירותי הדואר היו חיוניים במיוחד לציבור הישראלי".

עוד נכתב לביהמ"ש כי "עצם סגירת הסניפים וצמצום פעילותם בהתאם לשעות פעילותם התקינה, גרם לנזק אדיר לאוכלוסייה שהייתה זקוקה לקבלת שירות מהמשיבה, והכל בניגוד להוראות החוק והרישיון של המשיבה. בנסיבות אלה יש לאשר תובענה ייצוגית כנגד המשיבה, זאת על מנת לפצות את מאות אלפי לקוחותיה, שהיו זקוקים לקבלת שירות מידיה בסניפים שפעילותם צומצמה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות