טקס הענקת דרגות לכבוד יום העצמאות ה-73 בשירות בתי הסוהר

14 דרגות לבכירים, ו-2 דרגות לנגדים בכירים, הוענקו אתמול (יום ב') בטקס שהתקיים בשב"ס בנוכחות השר לבט"פ ונציבת בתי הסוהר
אייל חן |
הטקס אתמול. צילום: דוברות שב"ס

אתמול (יום ב') נערך טקס הענקת דרגות בשירות בתי הסוהר, לכבוד יום העצמאות ה- 73, במעמד השר לביטחון הפנים, ח"כ אמיר אוחנה ונציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי ובנוכחות סגן שר הבט״פ ח״כ גדי יברקן, מנכ״ל משרד הבט״פ ניצב (בדימוס) משה (צ’יקו) אדרי, סגן הנציבה וראש אג״מ גונדר מוני ביטן וסגל הפיקוד הבכיר של שב״ס.

במהלך הטקס הוענקו 14 דרגות לבכירים בדרגות תת- גונדר וגונדר משנה לקצינים ולקצינות בתפקידי פיקוד ומטה ממגוון תחומי העיסוק הארגוניים ו-2 דרגות נגדים בכירים.

״בערבו של יום רביעי הקרוב יונף בפעם השבעים ושלוש דגל עצמאות ישראל", אמר בטקס השר אוחנה. "שבעים ושלוש שנים עברו-חלפו מהיום שבישר לנו ולאומות העולם על לידתה המחודשת, ראשית צמיחת גאולתנו, על כי מדינתנו, היא מדינת ישראל, קמה. וכמדי שנה מאז, מתהבהב אותו האור ומתבשרת אותה הבשורה, לנו ולאומות העולם, כי זו ארצנו. אך גם ברגע הזה, אנו זוכרים את המחיר היקר מאוד, מחיר הדמים, ששילמנו ועודנו משלמים על תקומתה ועל המשך קיומה של מדינת ישראל".

"שירות בתי הסוהר הוא ארגון חזק העוסק במשימות לאומיות רגישות ומורכבות ביותר, וכפי שאנו דורשים את הסביבה להבנת המורכבות, אנו צריכים קודם לדרוש ולהביט אל תוך עצמנו", אמרה נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי. "מפקדי בתי הסוהר נושאים בהתמודדות יומיומית מאתגרת מול כנופיות ומשפחות פשע, מול אסירים הלוקים בנפשם ובגופם מחד, ולהבדיל, מאידך מייצגים את הארגון אל מול משפחות וגורמי בקרה חיצוניים, מול עורכי דין וחברי כנסת. היכולת לחבוק את מגוון המענים לכל אלה, אינה דבר של מה בכך".

הנציבה הוסיפה: "ברור לכל, כי ביטחון לאומי אינו טומן בחובו רק סוגיות של ביטחון צבאי, אלא, ואולי בעיקר חוסן חברתי. חוסן אשר מהווה אינדיקטור לטיבה של חברה על התמודדותה עם האתגרים. שירות בתי הסוהר הוא בעל תפקיד מהותי ומשמעותי על ביטחונם האישי של האזרחים במדינה. אחזקת האסירים הפליליים אינה נדחקת הצידה נוכח ההתמודדות שלנו כארגון אל מול האילוצים שיוצרת אוכלוסיית האסירים הביטחוניים. כוחנו בראיית המכלול, בנקיטת יד אחודה וקשה אל מולם ובחשבון נפש מתמיד. שני סוגי אוכלוסיות אלה עליהם אנו אמונים, מייצגים את ליבתו של טקס זה, יום הזיכרון ויום העצמאות הלאומיים המצויים בסמיכות של שעות ספורות ושזורים במקצב ובכינונה של החברה הישראלית.
זכות קיומנו לעומת בניית החברה".

"האסירים הביטחוניים", כך הנציבה, "מזכירים לנו מדי יום את חשיבות הלוחמה בטרור, ואת המחיר הכבד אותו שילמה משפחת השכול למען היותנו כאן. האסירים הפלילים מחזקים בנו את התודעה והידיעה שהמשימה לא מסתיימת בכליאתם, אלא בתפקידנו בהבראת החברה הישראלית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות