עובד מועצה נגד מפעילי דף פייסבוק: "פרסמו נגדי מכתב מזויף"

בתביעת לשון הרע שהגיש העובד, בגובה 140 אלף שקלים, הוא טוען כי מפעילי דף חדשות מקומי הכפישו אותו וטענו כי הוא מושחת
גילי סיוון-כהן |
פייסבוק

לבית משפט השלום בקריות, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 140 אלף שקלים, של עובד מועצה מקומית בגליל מזה שנים, נגד מפעילי דף חדשות בפייסבוק שלטענתו הכפישו אותו בדף וטענו כי הוא מושחת.

עוד בנושא:

על פי התביעה, במהלך חודש מרץ 2021 החל התובע לקבל שיחות טלפון מתושבי הכפר ומחברים אשר הסבו את תשומת ליבו לפרסום בדף הפייסבוק של הנתבעים ולפיו, הינו אדם מושחת אשר פועל לקידום אינטרסים של אנשים מסוימים, מקדם מכרזים שלא כדין, מתנשא ואינו עושה את עבודתו נאמנה.

התובע, כך מתואר בתביעה, נכנס לדף הפייסבוק על פי הכוונה של מספר אנשים ונדהם לראות שפורסם בדף הפייסבוק מכתב בעניינו אשר מפרט התנהלות מושחתת של התובע כאשר מכתב זה נחזה להיות כתוב על ידי תושב הכפר.

כעבור זמן מה התקשר אל התובע מי שכביכול כתב נגדו את המכתב וסיפר לו שנדהם לשמוע שדברים כאלה נכתבו בשמו ופורסמו בדף שלא בידיעתו ולא אומת איתו תוכן מכתב זה. אותו אדם פרסם מיד פוסט הבהרה שאין לו קשר לנכתב והמדובר במכתב אשר זויף על ידי מישהו בשמו ואף הגיש תלונה כנגד המזייפים.

לאחר מכן, מפורט עוד בתביעה, התובע פנה לנתבעים וביקש להסיר את הפרסום מיידית מאחר והמדובר בפרסום שקרי אשר מוציא את דיבתו של התובע, הנתבעים סירבו בתוקף, בלית ברירה, התובע פנה לנתבעים באמצעות בא כוחו בדרישה להסרת הפרסום המכפיש וניסוח התנצלות מוסכמת על הצדדים.

"הנתבעים", נכתב לביהמ"ש, "התעלמו גם מהפניות של בא כוחו של התובע. הנתבעים עשו דין לעצמם, הכפישו את התובע, בכתב ע״י פרסום מכתב שאינו אלא הכפשת שמו של התובע ופגיעה במשלח ידו, פרסום מכתב מכפיש זה בדף פייסבוק עם קרוב ל-20 אלף עוקבים יש בכך משום הפרה בוטה של חוק איסור לשון הרע".

"כאשר עסקינן בהכפשה בכתב המפורסמת ברבים", נכתב עוד, "הרי שנהיר לכל בר דעת כי יש למעשה זה השלכות כבדות משקל אשר יש בהן כדי לפגוע בשמו, משלח ידו, בסביבתו הקרובה והרחוקה ובמעמדו החברתי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות