גנב את האקדח של אבא – מכר אותו בטלגרם

מיכאל לומברוזו מאשקלון נידון בביהמ"ש המחוזי בב"ש ל-32 חודשי מאסר, במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהורשע כי מכר את נשקו של אביו בתמורה ל-5,000 שקלים
דניאל בן חמו |
אקדח, ארכיון.

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, גזר 32 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון בגין סחר בנשק על מיכאל לומברוזו, מאשקלון אשר גנב את הנשק של אביו ומכר אותו ב"טלגרם".

עוד בנושא:

לומברוזו הודה כי לפני כשנה, נכנס לחדר השינה של אביו ולקח מארון הבגדים אקדח מסוג יריחו קליבר 9 ומחסנית ובה כדורים תואמים, אותם החזיק האב כדין. לאחר מכן הוא פרסם הודעה ברשת ה"טלגרם" על העמדת הנשק למכירה ומכר את הנשק ואת המחסנית עם הכדורים לאחר, תמורת סך של 5,000 שקלים במזומן. על יסוד הודאת הנאשם בעובדות, הוא הורשע בעבירה של סחר בנשק.

תחילה הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש. הצדדים הודיעו כי הנאשם אמור להיקלט בקהילה הטיפולית "מלכישוע", ונקבעה ישיבה לשמיעת הטיעונים לעונש, אולם בפתח הדיון, המליצו הצדדים לבית המשפט להטיל על הנאשם 32 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו, ומאסר על תנאי.

התביעה טענה, כי העונש המומלץ מצוי בגדר מתחם העונש ההולם בעבירות דומות, הנע בין שנתיים לשש שנות מאסר. ציינה כי נשקלו הודאת הנאשם, נתוניו האישיים והמשפחתיים, נסיבות כתב האישום ומצבו הרפואי של הנאשם. ועתרה לאמץ את הסדר הטיעון. ב"כ הנאשם הצטרפה לדברי התביעה וציינה כי הטריגר להתמכרות הנאשם לסמים הוא טראומות שחווה במסגרת שירותו הצבאי.

השופט ביתן קיבל את הסכמות הצדדים וכתב בהחלטתו: "נשק הוא כלי מסוכן. הסיכון הגלום בהחזקתו, בנשיאתו ובשימוש בו שלא כדין, ברור מאליו. מכירתו לאחר, חמורה במיוחד, שכן אין לדעת לאלו ידיים הוא יגיע ואיזה שימוש יעשה בו. ומדיניות הענישה הנוהגת בעבירות הנשק היא של חומרה מובהקת".

השופט הוסיף: "בהתחשב במעשי הנאשם, בעבירה בה הורשע, ברקע לביצוע המעשה, במצבו הנפשי והבריאותי ובנסיבות חייו, בהודאת הנאשם ובשאיפתו לקיום אורח חיים נורמטיבי, ובהתייחס לתקופת המאסר המומלצת, שהיא משמעותית ומותאמת לחומרת מעשה העבירה בנסיבותיו ולמידת אשמו של הנאשם, החלטתי לקבל את המלצת הצדדים לעונש".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות