המחוזי הפך את החלטת השלום והרשיע את ניצב ניסו שחם

המדינה באמצעות פרקליטות מחלקה לחקירות שוטרים הגישה ערעור על הזיכוי, וניסו שחם מצידו הגיש ערעור על הרשעתו בעבירה האחת של מעשה מגונה. בית המשפט קבע, כי ניצב בדימוס ניסו שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד.
נעמה כהן |

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור המדינה והרשיע את ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית.
בכך הפך את החלטת בית משפט השלום אשר הרשיע את ניסו שחם בעבירה של מעשה מגונה בלבד בגין מעשיו בפרשה השישית שבכתב האישום, וזיכה אותו מיתר העבירות שיוחסו לו במסגרת שמונה פרשות שונות.

עו"ד נעמי גרנות, מפרקליטות המדינה אמרה בעקבות ההחלטה היום : "בית המשפט המחוזי קבל את ערעור המדינה, וקבע קביעה נורמטיבית, לפיה, קצין בכיר – המקיים קשרים מיניים עם שוטרות הכפופות לו, תוך ידיעה שהוא עלול לקבל, קל וחומר תוך קבלת החלטות בענייניהן – מבצע עבירה פלילית של מרמה והפרת אמונים, הפוגעת פגיעה קשה ומהותית באמון הציבור במשטרה, ובמערכת אכיפת החוק כולה; כך ללא קשר לשאלה אם הוא עבר עבירת מין במסגרת קשרים אלו אם לאו. מפקד בכיר אשר מנצל את מעמדו לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה – גורם בהכרח לפגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות, בשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן ובחירותן לבחור את בחירותיהן באופן אוטונומי.

יש לקוות כי הכרעת הדין בערעור תוטמע אצל מפקדים – בכירים וזוטרים כאחד – כדי למנוע הישנותו של ניצול אסור של תפקידם ומעמדם, ואף תהווה אבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שיוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל״.

הערעור הוגש על ידי עורכות הדין נעמי גרנות ונילי פינקלשטיין מפרקליטות המדינה, ונוהל בבית המשפט השלום על ידי עו"ד רונן יצחק, ליאת יונניאן ורות יצחק-שרוני מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

ההערכה כי ניצב בדימוס ניסו שחם יבקש לערער לעליון על הרשעתו בבית המשפט המחוזי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות