המדינה ערערה על עונשו של אמיר ברמלי

בהודעה שהוגשה לעליון דורשת הפרקליטות להחמיר את העונש שהוטל על פעיל שוק ההון וכן להגדיל את הקנס שעליו לשלם: "עניינו של הנאשם מתבלט בחומרתו"
מעיין לביא |
אמיר ברמלי. צילום מהפייסבוק

לבית המשפט העליון, הוגשה הודעת ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינו של אמיר ברמלי. ברמלי נידון ל-10 שנות מאסר בפועל, ולקנס כספי בסך 400 אלף שקלים, לאחר שהורשע בהונאת משקיעים וגניבת כספם בהיקף של 340 מיליון שקלים. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר משמעותית בעונש שהוטל על הנאשם – הן ברכיב המאסר בפועל והן ברכיב הקנס.

ברמלי הורשע, כזכור, לאחר ניהול הוכחות, בשורה של עבירות כלכליות חמורות; עיקרן של העבירות בפרשייה של הונאת משקיעים במסגרתה גנב הנאשם סכום עתק של כ- 340 מיליון שקלים, ממאות משקיעים שנתנו בו את אמונם. בניגוד להבטחתו להשקעה חסרת סיכון במתווה מסוים שתשואה גבוהה לצידה, העביר הנאשם את כספי המשקיעים – ללא ידיעתם ובניגוד להרשאתם – להשקעות שונות בתכלית, שמרביתן ספקולטיביות, וחלק מן הכספים לקח לשימושו האישי.

המעשים, אשר בוצעו לאורך כשלוש שנים, הביאו לאובדן חלק ניכר ביותר מכספי המשקיעים – כספים שבמקרים רבים היוו את עיקר חסכונותיהם. בפרשייה זו הורשע הנאשם, בין היתר, גם בעבירות של הלבנת הון.

בנוסף, הורשע הנאשם בכך שבניגוד לדין גייס משקיעים ללא תשקיף, ובהמשך פעל במרמה כלפי המאסדר (הרגולטור) – רשות ניירות ערך, וזאת במטרה להסתיר ולהסוות את מעשי ההונאה; בפרשיה נוספת, הורשע הנאשם, בין היתר, בגניבת סכום של כ-2.7 מיליון שקלים מחברה ציבורית בה היה בעל שליטה, בכך שהעביר סכום זה מהחברה ללא האישורים הנדרשים ותוך הסתרת הדבר מן הגורמים הרלוונטיים בחברה.

בהודעת הערעור שהוגשה, נכתב כי אכן, על הנאשם נגזר עונש מאסר ממושך. "עם זאת", נכתב, "הפרקליטות תטען כי העבירות שביצע מצויות ברף החומרה העליון בסוג זה של עבריינות, וכי העונש שנגזר עליו מקל על רקע הענישה הנוהגת בתיקים מסוג זה – אשר עניינו של הנאשם מתבלט לעומתם בחומרתו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות