רצחו בגלל סכסוך סמים – נידונו למאסר עולם

אסף סוויסה ומור מצלאוי, עובדים לשעבר בחברת הוט תקשורת, הורשעו כי רצחו בכוונה תחילה מאבטח באולם אירועים על רקע עסקת סמים ולאחר מכן שרפו גופתו
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בבאר שבע, בראשות השופטת יעל רז-לוי, גזרו מאסר עולם ועוד שלוש שנות מאסר על אסף סוויסה משדרות ומור מצלאוי מבאר שבע, עובדי חברת תקשורת הוט, למורשעים ברצח בכוונה תחילה, הצתה של גופת הנרצח על רקע עסקת סמים וביצוע עבירות נוספות. בית המשפט הורה גם לכל אחד מהנאשמים לפצות את משפחת הנרצח ב-200 אלף שקלים.

עוד בפלילים:

שני הנאשמים הורשעו לאחר שמיעת ראיות ברצח בכוונה ביער "איבים" של תושב שדרות על רקע עסקת סמים. על פי כתב האישום, השניים נפגשו עם המנוח לאחר שזה סיים משמרת בעבודתו כמאבטח באולם אירועים, כשהם מעמידים פנים בפניו כי מטרת הפגישה היא לשלם לו תמורת סם שלקחו ממנו. במהלך הפגישה ביקשו כי יסיעם ברכבו למקום מבודד ביער איבים הסמוך לשדרות.

בהגיעם ליער, כך תואר בכתב האישום, דרשו ממנו כי ישאיר ברכב את האקדח אותו נשא וזה יצא יחד עם הנאשמים מהרכב ושוחח עימם על מחיר הסם. בשלב זה, אחד הנאשמים הכה את המנוח מאחור בראשו. מעוצמת החבטות נפל המנוח ארצה והנאשמים היכו את המנוח בחוזקה כשאחד מהם אוחז במנוח בשתי ידיו על מנת למנוע את התנגדותו, בעוד האחר מוסיף לבעוט בו והשניים ביחד היכו אותו באגרופים ובבעיטות בראשו ובגופו, הטיחו אבנים בגופו, וכל זאת בכוונה לגרום למותו של המנוח. המנוח נאנק מכאבים, התחנן על חייו וצעק לעברם "די, הצילו", אך הנאשמים המשיכו להכותו בכוונה לגרום למותו, עד שחדל להגיב.

לאחר מכן, נטען עוד בכתב האישום, גררו את המנוח לכיוון הרכב שלו וכאשר הבחינו כי הוא עודנו נושם הוסיפו לבעוט בו בראשו, בבטנו ובחזהו, עד שסברו כי הוא מת, הניחו אותו על כסא הנהג, עזבו את היער קנו דלק שבו והציתו את הרכב שהמנוח בתוכו. לאחר מכן התקלחו ונסעו למועדון בראשון לציון וחגגו במסיבת פורים מטעם מקום עבודתם, במהלכה אף עישנו חלק מהסם שקיבלו מהמנוח.

בטרם ניתן גזר הדי ביקש סוויסה להביע את התנצלותו על המעשים וביקש את סליחת משפחת המנוח. "זו היתה טעות שקרתה בעסקת סמים ולא היינו צריכים לעשות את זה", אמר בביהמ"ש. "אם היינו יכולים להחזיר את הגלגל אחורה, בוודאי שלא היינו עושים את זה… זו עסקת סמים שהשתבשה, זו היתה טעות. מאוד כואב לי… כי המנוח היה חבר לי".

מצלאוי, הנאשם השני, הביע גם הוא את צערו על האירוע וטען כי לא קדם לו תכנון מוקדם. לדבריו, אי אפשר לקבוע על סמך שיחה אחת שהיה תכנון מוקדם. מצלאוי, איחל למשפחת המנוח שלא תדע עוד צער וביקש שבית המשפט לא יטיל עליו עונש נוסף על העונש של מאסר עולם.

בגזר הדין נכתב על ידי השופטים כי הנאשמים הורשעו במסכת עבירות קשה וחמורה, הקשורות זו בזו. "כולן", כתבו השופטים, "בוצעו על מנת להגשים את רצונם של הנאשמים להרוג את המנוח, לאחר שחמדו את הסמים שברשותו ועל מנת לטשטש את הראיות כדי להימלט מאימת הדין, הרי שלא ניתן להתעלם מכך שמכלול הנסיבות, לרבות העבירות הנוספות שביצעו הנאשמים, מעיד על מימד מיוחד של חומרה, החורג מעבירת הרצח כשלעצמה".

"לאור הנזק הרב והנרחב שנגרם למשפחת המנוח", נכתב עוד בגזר הדין, "אף מעבר לאובדן הקשה ולחיים הצעירים שנקטעו באיבם; לאור האכזריות שבה המיתו הנאשמים את המנוח, לאחר החלטה מודעת ומושכלת ושיחה שערכו לפני הרצח בה התייחסו לכך שמדובר באדם ערירי, שלא יחסר לאיש. לאור האופן המצמרר בו החליטו לשרוף את המנוח בתוך הרכב (זאת אף ללא קשר לשאלה אם המנוח היה חי בעת ההצתה או לא), תוך השחתת גופתו, ביזוי המת, עיכוב קבורתו וגרימת סבל נוסף למשפחתו, והכל על מנת לטשטש את הראיות ועל מנת שלא ניתן יהיה לזהות את גופתו; כל אלו מצדיקים הטלת פיצוי משמעותי ברף הגבוה של תקרת הפיצוי הקבועה בחוק, לכל אחד מהנאשמים".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל רז-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות