תביעה: תלמיד נפגע בברכו במשחק כדורעף במגרש לא מתאים

לביהמ"ש הוגשה תביעת נזיקין על ידי תלמיד לשעבר הטוען, באמצעות עוה"ד אביטל פז וגליה רוזנבוים-טירן, כי בעקבות מחדל ביה"ס הוא נפצע ונותר עם נכות
רונן לוי |
משחק כדור כדור עף כדורעף
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעת נזיקין על ידי תלמיד בית ספר לשעבר, נגד בית הספר שלו, העירייה בה הוא התגורר בשפלה וכן נגד משרד החינוך, זאת לאחר שנפצע בברכו בבית הספר, בעת שהיה תלמיד כיתה י'. בתביעה ציינו באות כוחו של התובע, עו"ד אביטל פז ועו"ד גליה רוזנבוים-טירן, כי הנזק נגרם כתוצאה ממחדל של בית הספר או מי מטעמו אשר היה בשליטת הנתבעים.

ידיעות נוספות של עוה"ד אביטל פז וגליה רוזנבוים-טירן:

על פי התביעה, התובע היה בן 15 במועד האירוע, כאשר שהה בבית הספר התיכון ובמהלך פעילות ספורטיבית שנערכה במגרש ספורט פתוח של בית הספר ולא במגרש המתאים לסוג הפעילות הספורטיבית בה נטל התובע חלק. נטען כי בעת משחק כדורעף, שחקו התלמידים ללא כל פיקוח או הדרכה כאשר בית הספר וצוות ההוראה לא סיפקו הדרכה מסודרת או פיקוח מסודר וצמוד, לפעילות ספורטיבית בכלל ולגבי משחק כדורעף בפרט.

כאמור עורכות הדין טירן-פז ציינו כי התלמידים בצעו את הפעילות הספורטיבית במגרש שאינו מותאם או תקני למשחק כדורעף, ובשל התנאים הבלתי מתאימים במקום, נפל התובע על המגרש וספג חבלה קשה בברכו השמאלית. כתוצאה מהנפילה נגרמה לתובע חבלה קשה בברכו השמאלית. התובע חשב שהכאבים יחלפו מעצמם אך משלא כך קרה, והכאבים אף החריפו, פנה התובע, יום לאחר התאונה, לבדיקה במוקד רפואה דחופה. בבדיקה נמצא כי התובע סובל מחבלה סיבובית בברך שמאל. בבדיקה נמצא כי התובע סובל מנפיחות, רגישות דיפוזית, רגישות מעל סדק פרק הברך וכן מתנועות מוגבלות בברך שמאל

גליה טירן ואביטל פז תמונה משותפת
עוה"ד גליה טירן ואביטל פז

 

התובע הופנה לביצוע צילום רנטגן ושוחרר לביתו עם המלצות לחבישה אלסטית לברך, קירור לאזור הכאבים, הפעלה עצמית של האצבעות והוראה להיות עם גפה מוגבהת, שימוש במשככי כאבים לפי הצורך, ביקורת אורתופד בקופ"ח ובכל החמרה במצב לפנות לטיפול רפואי. לאחר בדיקה נוספת מספר חודשים לאחר הפציעה שהכאב לא עבר נבדק התובע ע"י אורתופד בקופ"ח. בבדיקה נמצא כי התובע סובל מכאבים ומרגישות בברך שמאל והוא הופנה לביצוע טיפולי פזיותרפיה ושימוש בברכייה.

כאשר הכאבים המשיך בוצע לו בדיקת MRI לברך שמאל. ממצאי הבדיקה העלו כי לתובע קרע מלא של רצועת ה-ACL וקרעים במניסקוס המדיאלי של ברך שמאל ובעקבות כך עבר התובע ניתוח שחזור רצועה צולבת קדמית. גם הניתוח הזה לא עזר והכאבים נמשכו וכאשר התגייס ניתן לו פטור משירות קרבי ומעבר לעבודה משרדית ונקבע לו פרופיל 64 קבוע.

לתביעה צרפו באות כוחו של התובע עו"ד אביטל פז ועו"ד גליה רוזנבוים-טירן, חוות דעת של מומחה בכירורגיה אורתופדית, אשר קבע כי נכותו של התובע בגין התאונה הנה בשיעור של 20% והתובע סובל מכאבים והגבלה בחזרה לפעילות ורקמה צלקתית ציקלופ לאורך הרצועה צולבת קדמית.

"הנתבעים ו/או מי מטעמם אפשרו קיום אימון הכדורעף על משטח שאינו מתאים לפעילות זו ולא חייבו פיקוח או השגחה על הפעילות הספורטיבית ולא אסרו לחלוטין לבצע את הפעילות הספורטיבית במקום שאינו מיועד לפעילות זו לרבות, משטח אספלט 'קשה' ולא הורו כי באם מבוצעת פעילות ספורטיבית עליה להיעשות אך ורק בהשגחת מורה או גורם בעל סמכות בלבד וכן לא אסרו באופן מלא ומוחלט לבצע הפעילות הספורטיבית במקום שאינו מיועד לפעילות זו בכלל, ובוודאי שללא השגחת אחראי", נכתב בתביעה על ידי עורכות הדין טירן-פז.

לאתר טירן-פז ושות' משרד עורכי דין

________________________________________________

משרד עורכות הדין טירן פז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות