אישום: נהג המשאיות הנרקומן גנב אותן ומכר בשטחים

בן 49 מתל אביב נאשם, כי על מנת לממן את התמכרותו לסמים, ניצל את עבודתו כנהג משאיות כדי "להעלים" אותן. המשטרה: "הוא מעולם לא הוציא רישיון, הוא פצצה מתקתקת"
מעיין לביא |
תיעוד: פסול נהיגה יצא מתחת המשטרה ועלה על הרכב
נהג אוטובוס, ארכיון

נרקומנים צורכים סמים בשווי של כמה אלפי שקלים ביום. על פי רוב הם מממנים את צריכת הסם במכירת רכוש שהם גונבים מדירות ורכבים, ואף בשודים של טלפונים ניידים ואופניים חשמליים מאזרחים תמימים. אך נרקומן מתל אביב בן 49, מצא שיטה טובה יותר ומכניסה יותר. הוא התקבל למקומות עבודה כנהג, ולאחר מספר ימים בהם רכש את אמון המעסיק, "העלים" את המשאית" ומכר אותה בשטחים, עד שנעצר וכתב אישום הוגש נגדו.

הנרקומן שנאסר עליו לנהוג מאחר ומעולם לא הוציא רישיון נהיגה, ואשר ריצה עונשי מאסר בפועל על אותן עבירות ממש, ממשיך לדבוק בשיטה שבין מאסר למאסר מניבה לו כסף רב. רק בינואר האחרון הוא השתחרר ממאסר ממושך של 44 חודשי מאסר על עבירות דומות. זאת, מלבד העובדה שהוא נתפס כבר פעמיים בתקופות בהן לא היה עצור, כשהוא נוהג בשעה שרישיונו נפסל על ידי בית המשפט.

הפעם נעצר הנרקומן לאחר מרדף משטרתי שאף כלל ירי אזהרה באוויר של שוטר. נהג המשאית דהר אל מחסום משטרתי שהוקם בניסיון לעצור אותו מלגנוב מערבל בטון, ניסה לפגוע בשוטר וזה בתגובה ירה.

מתיק החקירה עולה כי לפני שלושה חודשים התייצב הנרקומן אצל בעל חברת משלוחים לחברות בעקבות מודעת דרושים לנהג משאית. הוא הציג בפני בעל החברה רישיון נהיגה מזויף והתקבל לעבודה. בחקירתו הודה כי את הרישיון המזויף הוא השיג בשטחים. בעל החברה מסר לידיו את מפתחות אחת המשאיות, בשווי 35 אלף שקל. לאחר שלושה ימי עבודה, דיווח הנהג למעסיקו כי המשאית נגנבה ממנו בשעה שהוריד סחורה ללקוח ברחובות, ונעלם.

ניסיונות רבים ליצור קשר לאחר מכן עם "הנהג החדש" עלו בתוהו, זאת לאחר שהוא כיבה את מכשיר הטלפון שלו. מערכת האיכון של המשאית הראתה כי היא נמצאת בשטחים. בעל החברה התלונן במשטרה שניסתה בחודשים האחרונים לאתר את האיש שהוא ללא כתובת קבועה, אך לשווא. רק לאחרונה הוא אותר, וגם זאת בעקבות גניבת משאית נוספת מסוג מערבל בטון השייכת למעסיק אחר.

מאירוע גניבת המשאית השנייה מסוג מערבל בטון עלה כי ביום החמישי לעבודתו על מערבל הבטון, הוא ביקש מהמעסיק שלו מכפר קאסם "לנסוע לאחיו בתל אביב". המעסיק הסכים, אך מערכת האיכון הראתה כי המשאית היא בדרכה לצפון.

אוכף של חברת איתוראן איתר את המשאית על הכביש בדרך לקריות ואותת לנרקומן לעצור. אך במקום זאת, ניסה הנהג, כך לפי החקירה לפגוע באוכף. "אתה צריך להודות לבורא עולם שאתה בחיים. כי אני ניסיתי לגמור את החיים שלי ולקחת אותך איתי", אמר הנרקומן לאיש איתוראן לאחר שנעצר.

העובד של איתוראן דיווח למשטרה שהקימה מחסום דוקרנים על הכביש, וכשהנרקומן הגיע אם מערבל בטון בשווי של 100 אלף שקל למקום, הוא נעצר ונסע אחורנית במטרה לפגוע ברכב של איתוראן ובניידת משטרה שחסמה את דרכו מאחור. רק לאחר ששוטר ירה יריית אזהרה באוויר, הוא עצר וירד מהמשאית, לא לפני שהוא חתך את ידו באמצעות סכין שהייתה במשאית.

"הגנב מעולם לא הוציא רישיון והוא פצצה מתקתקת", אומרים במשטרה, "הצהיר שרוצה למות ואין לו מה להפסיד ולקפח את חייהם של מי שעומד בדרכו. במקרה שלנו, הנהיגה במשאית משתווה לשימוש בתת-מקלע".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות