שיטת ג'ורנו: שוטר תובע כי "כינו אותי כלב"

השוטר איהב בעיני, גייס את מגיש התביעות הסדרתי, עו"ד יוני ג'ורנו, והגיש תביעת דיבה על 80 אלף שקלים בגלל הכפשות ברשת הטיק טוק: "שמו אותי ללעג ולהשפלה"
אייל חן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שוטרי משטרת ישראל ממשיכים להגיש תביעות לשון הרע נגד האזרחים אותם פוגשים באירועים. הפעם זה איהב בעיני, מעוספיה, שוטר סיור בתחנת חיפה, אשר תבע ב-80 אלף שקלים, באמצעות מגיש התביעות הסידרתי, עו"ד יוני ג'ורנו, אדם אשר לטענתו העליב אותו במהלך טיפול באירוע ואחר כך העלה את הסרטון לרשת החברתית טיק טוק.

על פי התביעה, לפני כשנה, דווח למוקד המשטרתי על אירוע הקמת רעש, ככל הנראה מאחת הדירות בחיפה. בעקבות הדיווח, הגיע השוטר בעיני, לדירה ממנה נשמעו קולות רמים ובה שהה הנתבע. עם כניסת בעיני לדירה, אחד מהנוכחים בדירה צילם את שקרה בה באותה העת, תוך כדי שהוא מתמקד על שקית ובה חומר החשוד כסם המונח על השולחן וכל שוהי הבית לועגים לשוטר בעיני. בסרטון, הנתבע נראה ונשמע כשהוא עומד מול השוטר בעיני הנראה בבירור, מקלל אותו ומסלק אותו מהדירה במילים בערבית קשות המכנות את השוטר בעיני ככלב.

זמן קצר לאחר מכן, העלה הנתבע לרשת החברתית טיק טוק, את הסרטון, לטענת השוטר בעיני, ערוך באופן מגמתי – כשהוא מציג חלק מזערי מאירוע שנמשך זמן רב. בסרטון הנתבע הכפיש את בעיני, פרסם את פרטי השוטר והכתיר את הסרטון בכותרת ״ככה מגרשים כלבים״.

בתביעה טוען השוטר, באמצעות עו"ד ג'ורנו, כי "התנהגות והתנהלות הנתבע כלפיו, מהווים לשון הרע מהסוג אשר יש לראותו כחמור במיוחד, כאשר הנתבע שם את התובע לבוז, ללעג ולהשפלה, ופגע בו בכוונת מכוון, ביודעין ובחוסר תום לב גמור".

בחודשים האחרונים עלתה לכותרות תעשיית הגשת תביעות הדיבה של עו”ד ג’ורנו. בין השאר בכתבה נרחבת בעיתון “כלכליסט” המתארת את שיטתו. ג’ורנו, שהורשע בעבר בחטיפת עובדת זרה, נהפך, כל על פי הפרסום, לעורך הדין האהוב על שוטרי ישראל. כך נטען כי הוא מנהל עבור השוטרים תעשייה של תביעות לשון הרע, חלקן מופרכות, במטרה להטיל אימה על אזרחים שהתבטאו ברשתות החברתיות. כך, בחסות החוק, הוא גורף עבור השוטרים מאות אלפי שקלים.

“ג’ורנו”, כך נכתב ב”כלכליסט”, “מתהדר בכ-80 שוטרים שאותם ייצג ומייצג, מול כ-200 נתבעים: כותבי פוסטים, משתפי פוסטים וטוקבקיסטים. חלק מהם לא מוותר ומגן על עצמו בבתי המשפט, אבל חלק לא מבוטל מתפשר או משלם כבר לאחר קבלת מכתב ההתראה הראשון. לעיתים מפני שהוא נבהל, פעמים אחרות מפני שזול יותר לשלם 2,000 שקל לג’ורנו מאשר לשכור עורך דין שניהל נגדו את הקרב המשפטי”.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות