הארץ נלחם על בלעדיות: "העתיקו את תכני האתר"

תביעה שהגישה הוצאת העיתון נטען שאתר תוכן המיועד לתעשיית ההייטק פרסם ידיעות מהאתרים "הארץ" ו"דה מרקר" ובכך פגע בחומת התשלום למנויים שלה
דנה לווינסקי |
בית עיתון "הארץ" ברחוב שוקן בת"א. צילום: ויקיפידה

הוצאת עיתון הארץ, החלה לפני מספר שנים לגבות תשלום על התכנים המתפרסמים באתרים של עיתון הארץ ודה מרקר דרך רכישת מינויים. על כן, כשההוצאה גילתה שחברה המפעילה אתר תוכן המיועד לתעשיית ההייטק, IVC, העתיק אליו את הכתבות שהתפרסמו באתרים "הארץ" ו"דה מרקר" היא פנתה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב והגישה תביעה בגובה 5 מיליון שקלים בגין הפרת זכויות יוצרים.

החברה הנתבעת, איי.וי.סי – ריסרצ' סנטר מפעילה את אתר IVC המוגדר על ידה "כמקור הנתונים והמידע העסקי המוביל בתעשיית ההייטק של ישראל". באתר מוחזק ומנוהל ארכיון ובו עשרות אלפי כתבות בתחום תעשיית ההייטק בישראל, מאמצע שנות ה־90' ועד היום. לכלל הגולשים באתר ניתנת גישה לארכיון ולמנויים בתשלום ניתנת גם אפשרות לביצוע חיפוש מתקדם וממופתח בארכיון.

אתרי הארץ, כך לפי התביעה, הינם אתרים בתשלום, כלומר גישה מלאה לתכניהם ניתנת למינוייה בלבד. בתוך כך, מספקת התובעת למנוייה בתשלום גישה מלאה לארכיון המקוון שלה. לטענתה הארץ משקיע משאבים ניכרים בפיתוחם ושיווקם של אתריה, תוך שימור איכויותיהם, חרף האתגרים הפיננסיים העצומים הקיימים בשוק העיתונות הכתובה בארץ ובעולם.

על פי התביעה, הארץ נדהמה לגלות כי באתר IVC פורסמו מדי יום העתקות של כתבות מאתריה וכי ההעתקות הועמדו לרשות הציבור במסגרת ארכיון מקוון באתר IVC המספק גם שירות חיפוש מידע ללקוחותיו, כתשלום, במסגרתו ניתן לשלוף כתבות שלמות שפורסמו במקור באתר The Marker וכן באתר "הארץ" במידה פחותה.

ב"הארץ" טוענים כי פנו לנתבעים באמצעות באי-כוחה כבר בחודש פברואר 2020 בדרישה כי יחדלו לאלתר מהפעילות המפרה וממעשיהם המעוולים, וכי יעבירו לתובעת פירוט מלא של הפרסומים המפרים שנאמדים באלפים. זאת על מנת שהתובעת תוכל להעביר אליהם דרישה מדויקת לפיצוי וחיוב כספי בגין השימוש בקניינה שנעשה ללא רישיון ובניגוד לדין, דבר שיאפשר להסדיר את העניו מבלי להידרש לערכאות משפטיות. אולם לטענתם ב"כ הנתבעים השיב כי תגובה לטענות התובעת תימסר "לאחר בחינת מכלול העובדות הרלוונטיות".

"בהינתן ההיקף העצום של הפרסומים המפרים, חומרתם, והשימוש המסחרי שנעשה בהם על חשבון התובעת, סכום התביעה לא רק שאינו גבוה, אלא שהוא נמוך באופן יחסי. רק על מנת לסבר את האוזן, לתובעת התגלה כי בשנת 2019 לבדה פרסמו הנתבעים באתר IVC למעלה מ-950 כתבות ומאמרים ששייכים להארץ", נכתב בתביעה בו בית המשפט מתבקש בזה לחייב את הנתבעים, לשלם לתובעת פיצויים ללא הוכחת נזק על פי חוק זכות יוצרים, בגין העתקת לא פחות מ-1,592 כתבות ומאמרים שונים מאתרי 'הארץ' ו'דה מרקר', משנת 2015 עד שנת 2020.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות