בן הזוג לשעבר ביקש לפסול את השופט – ביהמ"ש דחה את הבקשה

ביהמ"ש לענייני משפחה בב"ש קיבל את טענת ב"כ האישה, עו"ד שני רופא לפיה מדובר בבקשה "חסרת תום לב, הנשענת על אדני מרמה ושקר"
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
עו"ד שני רופא

שופטת בית משפט לענייני משפחה בבאר שבע, רותם קודלר עיאש, לא קיבלה את בקשתו של נתבע לפסול שופט שהוגשה במסגרת תביעה שמתנהלת בין הצדדים, בני זוג לשעבר. השופטת קיבלה את טענת עו"ד שני רופא אשר יצגה את התובעת ולפיה "הבקשה חסרת תום לב, שערורייתית ונשענת כולה על אדני מרמה ושקר".

הבקשה הוגשה לאחר שהסתיים שלב שמיעת הראיות ובשלב בו ממתין ביהמ"ש להגשת סיכומי הצדדים. בתיק מתבררת תביעה נזיקית של אישה לפיצויים בגובה 100 אלף שקלים, המבוססת על עוולת הרשלנות והפרת חובה חקוקה, חוק הגנת הפרטיות והחוק למניעת הטרדה מינית.

לטענת האישה, בן הזוג לשעבר פרץ למכשיר הטלפון הנייד שלה ודלה ממנו תמונות ותכתובות אשר לכאורה שמשו אותו לצורך הגנתו בהליך משמורת שהתנהל בין הצדדים.

המבקש אינו מכחיש כי תמונות ותכתובות מהטלפון מצויות בידו, אך יש לו גרסה אחרת לשאלה כיצד הגיעו לידיו התכנים האישיים ממכשיר הטלפון של האישה. במסגרת התכנים אשר הגיעו לידיו של הגבר ישנן תמונות פורנוגרפיות של המשיבה, התכתבויות אישיות ותמונות נוספות לרבות תמונות פורנוגרפיות של אחרים ושל איברי מין של אחרים.

לטענת ב״כ המבקש לא היה מקום ליתן החלטה בדבר העדר רלוונטיות התמונות, שעה שהללו מאוד רלוונטיות לבירור התובענה ולראיה, חרף החלטתו, בית המשפט אפשר לבאי בוח הצדדים לחקור אודות התמונות מבלי שביטל את החלטתו שנתנה בתחילת הדיון. לטענת ב" כ המבקש בלשון החלטת בית המשפט יש על מנת להביע תחושת הזדהות של המותב עם התובעת באופן המעלה חשש אמיתי למשוא פנים.

באת כוחה של האישה, עו"ד שני רופא, התנגדה לבקשה. במהלך הדיון אמרה עו"ד רופא כי "הבקשה חסרת תום לב, שערורייתית ונשענת כולה על אדני מרמה ושקר במטרה לנסות לבצע מניפולציה חסרת תקדים בבחירת שופט בישראל, שכך כפי שעולה מהבקשה המותב בתיק אינו לרוחו של המבקש".

עוד טענה עו"ד רופא כי האשמות המבקש בעניין הבעת תחושת הזדהות של המותב עם התובעת לא היו ולא נבראו וטוב היה עושה המבקש אלמלא העלה אמירות אלו על הכתב.

300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

כאמור, השופטת רותם קודלר עיאש, קיבלה את טענות עו"ד רופא, חייבה את המבקש ב-2,500 שקלים הוצאות משפט וכתבה בהחלטתה כי יש ממש בטענת ב״כ המשיבה, עו"ד רופא, כי עיון בבקשה ובאמור בה, מעלה כי מעל לכל, הבקשה לפסלות שופט מגלה חוסר שביעות רצון מתוכן ההחלטה או תוצאותיה אולם אין די בכך כדי להקים עילת פסלות.

"אין ממש בטענת ב"כ המבקש", כתבה השופטת, "כי החלטת ביהמ״ש להורות על מחיקת התמונות משקפת תחושת הזדהות עם צד כזה או אחר. תכלית ההחלטה למנוע היתכנות לפגיעה בכל מי שאמור לצפות באותן תמונות, בעלי הדין והשופט וצוותו זאת שעה שאין לכך כל הצדקה מקצועית. בכל הכבוד אין להקל ראש בחשיפת בית המשפט וצוותו לתמונות פורנוגרפיות במיוחד שעה שאין בכן כל טעם או הצדקה מקצועית".

לאתר ד"ר שני רופא ושות' – משרד עורכי דין


לצפייה ודירוג כבוד השופטת רותם קודלר עיאש


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות