נעצרו חשודים בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים

מבצע מעצרים רחב היקף של המשטרה ורשות המסים במהלכו נעצרו לחקירה 11 חשודים בחשד לעבירות מס והלבנת הון בענף המנופאים
גילי סיוון-כהן |
פעילות המשטרה ורשות המסים, היום. צילום באדיבות המשטרה ורשות המסים.

המשטרה ורשות המיסים, יצאו הבוקר (יום ג') למבצע מעצרים רחב היקף בתחומי יו"ש ובארץ בו נעצרו לחקירה 11 חשודים בחשד לביצוע עבירות מע"מ, מס הכנסה והלבנת הון בענף המנופאים וזאת במסגרת המאבק המתמשך בתופעת השימוש בהון השחור ובהלבנת הון.

החקירה הסמויה החלה לפני מספר חודשים, לאחר שעלה החשד כי העצורים, יחד עם שתי חברות כוח אדם וחשודים נוספים הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בענף המנופאים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים. על פי החשד, העסיקו החשודים מנופאים ללא ההיתרים הנדרשים לכך וללא אישור תוך שימוש בתלושי שכר נמוכים וחשבוניות מס פיקטיביות. הכספים הולבנו באמצעות צ'יינג'ים הנמצאים ביו"ש ובישראל.

עם תחילה של החקירה הסמויה בוצעו פעילויות מודיעיניות ומבצעיות בשטחי יו"ש ובתחומי הארץ יחד עם משטרת ישראל שהביאו להתחקות אחר החשודים במעשים. היום, לפנות בוקר במבצע רחב היקף ובהשתתפות כוחות משטרה, מג"ב ויחידת הכלבנים של רשות המסים הפכה החקירה לגלויה עם פשיטת הכוחות על בתיהם של החשודים.

במהלך המבצע נעצרו 11 חשודים – 6 תושבי מזרח ירושלים, 3 פלסטינים תושבי בית לחם ו-2 תושבי ירושלים, בחיפוש בבתיהם נתפס אקדח, מחסניות, תחמושת, עשרות אלפי שקלים, דינרים, דולרים, יורו, המחאות רבות בסכומים גבוהים, כלי רכב, מחשבים, חותמות ומסמכים רבים.

כלל העצורים נחקרים כעת על ידי המשטרה וחוקרי רשות המיסים ובהמשך יובאו לדיון בעניינם בבימ"ש השלום בירושלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות