אישום: איים ב'פולסא דנורא' על מעיין אדם

תושב פרדסיה, 30, נאשם כי על רקע כתבות שפרסמה עליו אשת התקשורת הוא הפיץ ברשת החברתית סרטון ובו איומים על חייה: "נעשה לך כישוף כמו לאריאל שרון"
רונן לוי |
מעיין אדם. מתוך הפרומו של רשת להישרדות VIP
מעיין אדם. מתוך הפרומו של רשת להישרדות VIP

לבית משפט השלום בנתניה, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד תושב פרדסיה בן 30, באשמת איומים על אשת התקשורת מעיין אדם. הנאשם פרסם כי יעשה לאדם פולסא דנורא כמו שעשו לאריאל שרון. השופטת אופיר כתבי ריבלין, האריכה את מעצר הנאשם בארבע ימים נוספים.

על פי כתב האישום, אדם, ערכה על הנאשם שתי כתבות תחקיר על הטרדות, כאשר האחרונה שבהם פורסמה ביום חמישי האחרון. יום לאחר פרסום הכתבה באתר "מאקו", פרסם הנאשם בתגובה סרטון ברשת החברתית "טיקטוק" ובו מופיעה אדם ובפס הקול נשמעים איומים על חייה.

בסרטון נאמר: "הסרטון המלא על מעיין אדם הולך להיות ביוטיוב אבל היא מנסה להרוס לי את החיים בכל דרך אפשרית ומנסה להתנקם בי ולהכניס אותי לכלא בכל דרך אפשרית. כן זאת מעיין אדם אני מודיע לך חגיגית אם עד יום שלישי את לא עוזבת אותי ואת בני משפחתי אני מודיע לך מראש תורידי את כל הסרטונים תורידי הכל. כי אם לא ביום שלישי אני אוסף עשרה אנשים שלמדו איתי בישיבה ושאיתי בקבוצה. גברים 100% סטרייטים בטלגרם ואנחנו מתכוונים לעשות עלייך טקס פולסא דנורא, שוד של אש".

עוד נשמע בסרטון הטיקטוק: "אני יודע איך לעשות את זה עם הבגדים עם הטבילות עם הווידויים עם הכל. איזה אמירות, איזה פרקים אני צריך להגיד אני אעשה את זה עלייך. כמו שעשו לאריאל שרון, אני אעשה את הכישוף פולסא דנורא עלייך יום שלישי בלייב מול כל עם ישראל. יש לך שתי ברירות או להוריד או לקבל פולסא דנורא ולגמור כמו אריאל שרון".

בחקירתו הנאשם אישר שהוא זה שנצפה בסרטון, הודה במיוחס לו בכל הנוגע לטקס הפולסא דנורא. הוא ציין כיצד אחרי ההתנתקות "הרבה דתיים התפללו על אריק שרון שימות" כשלדבריו, אכן בסופו של יום הוא נפטר כתוצאה מכך. לחוקרים תיאר כיצד מתבצע הטקס: "10 אנשים לבושים שחורים ומתפללים על אותו אדם שהמלאכים ייקחו אותו לעולם שכולו טוב".

כאשר נשאל ע״י החוקר מה זה עולם שכולו טוב השיב כי "מדובר בגיהנום". כמו כן ציין בפני חוקר המשטרה כי הוא מאחל לאדם "שאלוהים ייקח אותה". זאת ועוד, עת נשאל בחקירתו מה הייתה כוונתו בסרטון שהעלה ענה שרצה ש"היא תוריד כתבה שפרסמה".

מעיין אדם בתלונתה, תיארה את החשש הממשי שלה מפני הנאשם. "מדובר", אמרה, "באדם מסוכן ומטורף אשר מתיר את דמי ברבים ואף מבטיח כי יפגע בי בהשתתפות חבריו". אדם צרפה סרטון בו נצפה החשוד מבצע את המיוחס לו. כמו כן, ציינה בהודעתה שאביו של המשיב יצר עימה קשר וניסה להניע אותה מלהגיש תלונה במשטרה.

לצד כתב האישום שהוגש בעניינו של הצעיר, ביקשה התביעה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. "מדובר במשיב", כך נכתב בבקשה, "אשר אינו חושש וירא מגורמי החוק והמשפט וזאת כאשר מאיים בגלוי ובפומבי, קבל עם ועדה, על עיתונאית, אשת תקשורת, המפרסמת כתבת תחקיר אודותיו, ובכך פוגע לא רק במתלוננת, אלא גם בחופש העיתונות כולה, וכל זאת על מנת להרתיע אותה מלבצע את מלאכתה כדין".

"מדובר במשיב", נכתב עוד, "אשר פעם אחר פעם מנסה להטיל איימה ופחד על כל מי שמנסה לחשוף את מעשיו. לשיטת המאשימה לא ניתן לאיין את מסוכנותו של המשיב בכל חלופת מעצר שתהיה. מסוכנותו מתעצמת שעה שלאיומיו רותם המשיב אחרים ומשדל אותם להתפלל ברעתה של המתלוננת ולהשתתף עימו בפולחן דתי שמטרתו להביא למותה של המתלוננת. זאת כאשר נסמך בדבריו על מנת להוסיף נופך מאיים כאשר מתהדר 'בהצלחת' הפולסא דנורא שקיימו על ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ז״ל".

בדיון בבית המשפט אמר הנאשם: "אמרתי שלא אפגע בה בשום צורה לא פיזית ולא מילולית. אני לא מתקרב לבית שלה, אבל שהקדוש ברוך הוא יעניש אותה אני יכול לעשות. מה זה משפט דרייפוס פה? אני מבקש שהמשפט אולי יהיה בדלתיים פתוחות. אני חושב שהתקשורת צריכה להיות פה, שעמית סגל צריך להיות פה והרבה אנשים. זה לא בסדר. לאחל למישהו למות זה לא הסטה לאלימות. כב' השופט מזוז קבע שזה חופש הביטוי. יש פסקי דין מערכאה גבוהה של בית המשפט העליון".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אופיר כתבי ריבלין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות