אמש: עימותים קשים בין חרדים לשוטרים בירושלים ובבני ברק

31 חרדים נעצרו בתום התפרעויות בבני ברק ובירושלים, 2 שוטרים נפצעו ונזק נגרם לרכוש, זאת במסגרת ניסיונות המשטרה לאכוף את הגבלות הקורונה ולמנוע התקהלויות
רונן לוי |
הפגנה של המגזר החרדי בירושלים, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר שבמוצאי שבת התעמתו השוטרים עם מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומדיניות הממשלה, אמש עברו השוטרים לשכונות החרדיות ועצרו במהלך הלילה 31 חרדים החשודים בהתפרעויות בבני ברק ובירושלים. במהלך הפעילות נפצעו שני שוטרים באורח קל ונגרם נזק לניידות משטרה, לכלי רכב פרטיים ולרכוש.

בירושלים, זיהו במשטרה שפעלה לאורך הלילה לאכיפת התקנות לשמירה על בריאות הציבור והקפדה על ההנחיות, מוקדים שבהם היו התקהלויות ובמהלך ניסיון הפיזור עצרו 18 חרדים שהפרו את הסדר ידו אבנים לעבר השוטרים ועוד עשרות דוחות קורונה חולקו להם.

גם בבני ברק הבחינו השוטרים בהתקהלות אסורה בבית הכנסת "פועלי אגודת ישראל" והמשטרה ניסתה לפזר את המתפללים. גם שם החלו עימותים עם מאות החסידים שהתקהלו בבית הכנסת ומחוצה לו ושם נעצרו 13 חסידים.

במהלך המעצרים החסידים פצחו בשירה ובריקודים, וקראו קריאות לעבר השוטרים, בין היתר, "נאצים", "ארורים" ו"לכו לגרמניה". המשטרה, טענה כי מעבר להפרת ההנחיות שאוסרות על שהייה בתוך בתי כנסת רוב המתפללים לא עטו מסכות ולא שמרו על המרחק הנדרש. ומסרו, כי לא יאפשרו "הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי ויפעלו בנחישות וללא משוא פנים נגד מפירי חוק".

אולם, המשטרה החליטה למרות הבטחותיה לפעול בנחישות, לסגת עם הכוחות משם, זאת כאשר בשלב מסוים המתפללים הסתגרו בבית הכנסת והחלו להתיז מים על השוטרים. למרות שכוחות נוספים הוזרמו ובהם פרשים, השוטרים החליטו שלא להתעמת עם עשרות המתפללים שנותרו בתוך בית הכנסת ורק חיכו שאלה יסיימו את התפילה ויתפזרו לביתם וכך היה לקראת חצות.

עו"ד רפאל ציק, חבר באוביטר: "בימים האחרונים אזרחי ישראל נחשפים לאלימות רבה של שוטרים שהופנתה כנגד אזרחים מהמגזר החרדי שכל חטאם ופשעם הוא אך ורק בשל כך שהם היו ליד הפגנות. יתירה מזו, אזרחי ישראל נחשפו לתמונות קשות של שוטרים שמכים באלימות קשה מאוד ילדים קטנים ללא שביצעו אף עבירה פלילית ורק בכדי להוציא את העצבים עליהם.

עו"ד רפאל ציק

בכאן 11 דווח שקציני משטרה בדימוס טענו ששינוי גישת המשטרה כלפי המפגינים, גם במחאה של האזרחים כנגד ראש הממשלה וגם במחאה של המפגינים החרדיים, היא בשל כך בכירי המשטרה נערכים למרוץ למפכ"לות המשטרה ונערכים לכך בהתאם על ידי שינוי גישת המשטרה בטיפול במפגינים.

אני רואה דבר זה בחומרה רבה מאוד ואני קורא למח"ש לפתוח בחקירה מיידית ולבדוק מי נתן הנחיות לשנות את גישת המשטרה כלפי המפגינים ומדוע ניתנה ההוראה הזאת.

כמו כן אני קורא למח"ש לפתוח בחקירה כנגד כל אותם שוטרים שהתנהגו באלימות קשה כנגד המפגינים וללא כל סמכות. וכבר עתה אני קורא להשעות את עבודתם של אותם שוטרים אשר נהגו באלימות כנגד האזרחים. אמון הציבור במשטרת ישראל נמצא בתקופה האחרונה בשפל חסר תקדים, ואם עניין זה לא יטופל, הדבר יכול להביא אותנו חלילה לאנרכיה מוחלטת".

_______________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a8%d7%a4%d7%90%d7%9c-%d7%a6%d7%99%d7%a7

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות