מוטב מאוחר? נעצר שנתיים וחצי לאחר פרוץ חקירה

בשנת 2018 חשפה המשטרה רשת מבריחי סמים במטוסי אל על ועצרה מס' מעורבים. בימים האחרונים נעצר בדרום אפריקה חשוד נוסף, שי אלון, וישראל תבקש להסגירו
אייל חן |
הונאה מטוס הסגרה

שי אלון, אזרח ישראלי שמעצרו התבקש על ידי רשויות ישראל לשם הסגרתו אליה, נעצר בימים האחרונים בדרום אפריקה. אלון חשוד בכך שהיה מעורב בפרשה רחבת היקף של הברחת קוקאין מדרום אפריקה לישראל בשנת 2018.
עם פרוץ הפרשה, עצרה המשטרה מספר חשודים במעורבות בהברחות אולם אלון יצא מהארץ בטרם בוצעו המעצרים ורק כעת נתפס.

אלון היה חלק מכנופייה, אשר הבריחה לישראל עשרות קילוגרמים של קוקאין בטיסות אל על שהמריאו מיוהנסבורג, וזאת באמצעות בלדרים שנשאו את הסמים עמם במטען היד שלהם. לפי החשד, באחד ממקרי ההברחה גייס אלון את הבלדר שהביא עמו את הסמים, ובשלושה מקרים נוספים שימש בעצמו כבלדר.

החקירה בעניין רשת הברחה זו הפכה לגלויה לפני שנתיים וחצי, עם מעצרם של מספר מעורבים בה בישראל, לרבות רמי יוגב, בעל תפקיד בטחוני בכיר בחברת אל על באותה עת. אלון לא נעצר שכן יצא מישראל באוקטובר 2018 ולא שב אליה מאז.

בפרשה הוגש כתב אישום נגד שותפיו של אלון לעבירות ולפני מספר ימים נעצר אלון בדרום אפריקה, וזאת מכח בקשה להסגרתו לשם העמדתו לדין בשל חלקו בפרשת הברחת הסמים. מעצרו התאפשר לאחר מאמץ ממושך ובמסגרת שיתוף פעולה בין רשויות ישראל לרשויות דרום אפריקה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות