חשד: נתנה לבנה בן ה-10 לנהוג במכונית

האם, תושבת חדרה, 36, עוכבה לחקירה לאחר ששוטרי השיטור העירוני הבחינו בסיור שגרתי ברכב שעורר את חשדם, אז גילו לתדהמתם כי הנהג רק בן 10
דנה לווינסקי |
האם נתנה לבנה בן ה-10 לנהוג

גם זה קורה: שוטרי השיטור העירוני בחדרה עיכבו לחקירה את תושבת העיר, בת 36, בחשד שנתנה לבנה בן ה-10 לנהוג ברכבה כאשר גם ילדתה היתה ברכב.

הלילה הבחינו שוטרי השיטור העירוני, שהיו בסיור שיגרתי, ברכב שנסע באופן שעורר את חשדם סמוך ליער חדרה. השוטרים הורו לרכב לעצור והבחינו בילד שדילג למושב האחורי ובכיסא הנהג הריק.

לאחר תשאול קצר בשטח ובדיקת פרטים נוספים התברר כי האם, תושבת חדרה נתנה לבנה בן ה-10 לנהוג ברכב כשמאחור ישבה ילדה נוספת. האם עוכבה לתחנת המשטרה בעיר, שם נחקרה על ידי בוחני התנועה ובסיומה שוחררה למעצר בית ובהמשך יוגש נגדה כתב אישום.

בחודש שעבר, גזרה שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, ענת חולתא, 35 חודשי מאסר על תושב תל שבע, שהורשע בהתאם להודאתו בעבירות של נהיגה פוחזת ברכב, החזקת סם שלא לצריכה עצמית, נהיגה ללא רישיון ובזמן פסילה וכן נהיגה בשכרות. השופטת חולתא ציינה בגזר הדין כי ציבור נהגי הדרום הוא בבחינת “נפגעי עבירה” בשל נהיגה פוחזת ברכב בכבישי הדרום.

על פי כתב האישום, הנאשם נהג במכונית לכיוון באר שבע, כאשר הוא תחת השפעת קוקאין ותחת השפעת אלכוהול וכאשר בנו בן ה-11 יושב על ברכיו ואוחז בשתי ידיו בהגה כשהוא איננו חגור בחגורת בטיחות. שוטרים ששהו בניידת משטרתית גלויה הבחינו בנאשם ובילד על ברכיו וכרזו לו לעצור.

השופטת חולתא, ציינה כי ביחס ל”חוויה” שחוו משתמשי הדרך כתוצאה מהתנהגותו של הנאשם בכביש עת נאלצו לבלום בפתאומיות ולסטות מנתיב הנסיעה גם היא נזק של ממש. “שגרת החיים של המשתמשים בדרך במחוז הדרומי שזורה בהתנהגות מסוכנת ופוחזת מצד נהגים בכביש, לעתים קרובות אגב בריחה משוטרים. ציבור נהגי הדרום הוא בבחינת ‘נפגעי עבירה’. המדובר בציבור ‘שקוף’ שאינו מתייצב בבית המשפט לתבוע את נזקיו ואת מידת הפגיעה באיכות חייו. מחובתו של בית המשפט להנכיח את הציבור ולתת לפגיעה בו ביטוי בגזר הדין”, כתבה השופטת חולתא בהחלטתה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות