סכסוך באיגוד ערים מפרץ חיפה מגיע לביהמ"ש

בתביעה שהגיש מנכ"ל האיגוד, ד"ר עופר דרסלר, באמצעות ב"כ עו"ד בן קרפל, הוא טוען כי הוכפש במשך שנתיים בפייסבוק על ידי בכיר אחר, שמואל גלבהרט
נעמה כהן |
פייסבוק

לבית משפט השלום בנתניה, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקלים, על ידי ד"ר עופר דרסלר, שמזה כעשור מכהן כמנכ״ל איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה. דרסלר באמצעות בא כוחו עו"ד בן קרפל, תבע את שמואל גלבהרט, שבעבר, שימש כממלא־מקום יו״ר איגוד ערים, ובמשך השנתיים האחרונות פרסם בפייסבוק התבטאויות נגד דרסלר.

על פי התביעה, בין הצדדים ישנה היכרות על־רקע עיסוקם המקצועי ובין חודש נובמבר 2018 לבין חודש נובמבר 2020, הנתבע הפיץ 8 התבטאויות כתובות בגנות התובע בעמוד הפייסבוק שבשליטתו ובו קרוב ל-5,000 חברים וכן שיתף אותם באין ספור קבוצות פייסבוק רבות משתתפים.

"הואיל והפרסומים הופצו ליותר מאדם אחד זולת התובע", כתב עו"ד קרפל בתביעה, "והואיל והפרסומים מגלמים פוטנציאל אמיתי להשפלת התובע, ביזויו ולפגיעה בעיסוקו, במשרתו ובמורשתו ברי כי הנתבע ביצע כלפי התובע 8 עוולות אזרחיות".

לדברי עו"ד קרפל, בשל ההיכרות בין דרסלר לגלבהרט, "התובע עשה כל שבידו כדי להימנע מהגשת התובענה, אך פניות לנתבע לא עזרו, וגם לא התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים".

רשימת עורכי דין בישראל
"לפרסומים פוטנציאל להשפלת התובע". עו"ד בן קרפל

בין השאר, כך לפי התביעה, כתב גלבהרט בפייסבוק: ״את מי ׳מעיפים׳ השבוע! […] מנכ״ל איגוד ערים לסביבה ד״ר עופר דרסלר, שלא היסס לסלף חוו"ד מומחים שהזמין בעצמו, בדי לגונן על מפעלים מזהמים […]״ ובפעם אחרת כתב: "מה ביו החשדות בשר ליצמן, לתלונה נגד מנכ"ל איגוד ערים לסביבה ד״ר דרסלר? דרסלר לא ניסה להשפיע על חוו"ד המומחים, שמצאו כי מקור מפגע סביבתי בתעשייה, הוא פשוט דיווח הפוך! […]״ ופעם אחרת הוסיף וכתב: "[…] עופר דרסלר, מנכ״ל איגוד ערים לסביבה, ש׳הלבין' דוחות על מפעלים מזהמים".

עו"ד קרפל ציין בתביעה, כי המדובר ב-8 מהלכי הפצת ביטויים בכתב, אשר לא רק עלולים להגיע לאדם זולת הנפגע, הם הגיעו – בפועל – לעשרות רבות של אלפי גולשים חלקם עוקבים אחר פרופיל הפייסבוק של הנתבע (כ-5,000 חברים) וחלקם האחר חברים בקבוצות הפייסבוק בהן הנתבע שיתף את פרסומיו הדיבתיים במטרה להעצים את תפוצת דבריו ולפגוע קשה עד כמה שניתן בשמו של התובע.

"התובע יטען כי אדם סביר שנחשף לתוכן הפרסומים נושא התביעה יראה בו – במנותק לחלוטין מן המציאות – ״שתול״ של המפעלים המזהמים בתוך איגוד ערים לסביבה; יראה בו – הגם שזו האשמה חסרת-שחר – עבריין שזייף מסמכים בפירוש, כדי להיטיב עם המפעלים, כשנידף מן הטענה ניחוח של שוחד תוך כדי רמיסת תכלית כהונתו כמנכ״ל איגוד ערים באופן מוחלט", כתב עו"ד קרפל בתביעה.

לאתר בן קרפל – משרד עורכי דין

______________________________________________________________

עו”ד בן קרפל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות