נפלה על בור ביוב – המועצה המקומית תפצה

המועצה המקומית ג'דיידה תשלם כ-21 אלף שקלים פיצויי לאישה בת 56, שנפצעה בעקבות מפגע ברחוב: " מדובר בהזנחה שיטתית של תחזוקת הכביש הרלבנטי"
גילי סיוון-כהן |
בור ביוב נפילה נזיקין פיצויים מפגע
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בחיפה, יואב פרידמן, חייב את המועצה המקומית ג'דיידה מכר לשלם פיצוי של כ-21 אלף שקלים, כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד לאשה, בת 56, שנפלה ונפצעה בעקבות בור ביוב שלא היה מכוסה.

על פי התביעה, ביום התאונה, לאחר שסיימה המשפחה לאכול ארוחת ערב, ולאחר שסיימה לנקות ולשטוף כלים, ביקשה התובעת לזרוק את האשפה. ליד ביתה של האישה, כך תואר בתביעתה, אין פחי אשפה. על כן הייתה חייבת אפוא לזרוק את הזבל למכולת אשפה גדולה ומרוחקת מביתה מהלך כ-10-15 מ'.

כשהלכה התובעת לכיוון המכולה, חדרה רגלה הימנית לתוך מה שכונה בתצהירה "בור ביוב" שלא היה מכוסה. במועד התאונה זירת האירוע הייתה מוצפת במי ביוב שיצאו מבור הביוב שבו נתקלה התובעת, והבור היה פתוח ומוצף. תושבים כיסו אותו בלוח עץ. בתצהיר, התובעת הדגישה שלא מדובר על תעלת ניקוז. היינו לשיטתה מדובר על בור ביוב ולפני התאונה פנה בעלה של התובעת כמה פעמים לראש המועצה הקודם ולאחראי על התשתיות והתלונן על מצבו התחזוקתי של הכביש, אך דבר לא השתנה.

התובעת נפגעה בברך ימין. לאחר הנפילה לא היה איש ברחוב, וצעקותיה לא נשמעו, כאשר לבסוף הצליחה לקום ולהגיע לביתה בקושי רב. משם פונתה ע"י בעלה לקופת החולים, ובהמשך לבית חולים נהריה ושוחררה לביתה עם חבישה.

בסופו של דבר השופט קיבל את התביעה רק נגד המועצה המקומית ולא נגד תאגיד המים וציין כי מדובר בגרסת אמת. "נהיר כי שלושת עדי התביעה הנם בני משפחה גרעינית", כתב בהחלטתו, "ולפיכך אני נכון לראות בעדותם כמו באה מפה אחד. ביחס לנסיבות המקרה מדובר אף בעדות יחידה של בעלת דין, שכן אין טענה שהאב או הבן חזו בנפילה. ועדיין הותירה הגרסה רושם מהימן. התובעת כאשר נשאלה בחקירתה הנגדית, אף ידעה לנקוב בסוג הדגים שבשלה לארוחה, והבהירה כי יש חולדות באזור הנמשכות לריח הדגים, ולכן למרות האפלולית ששררה, לא היה מנוס מלצאת ולזרוק את שקית האשפה עם שאריות הדגים למכולה שליד הבית, ולאחר פגיעתה השליכה אותה לכיוון אותה המכולה. היא תיארה שרגלה חדרה מבעד לבור עד מעט מעל לברך".

השופט הוסיף: "מדובר במה שבעליל אינו מפגע שזה מקרוב נוצר, אלא כעולה ממראית פני התמונות ואף מעדויות התובעת, בעלה ובנה – הזנחה שיטתית של תחזוקת הכביש הרלבנטי, למצער באזור הסמוך למכולת האשפה אליה צעדה התובעת, ונחזית אף היא בתמונות. משעה שאין להטיל אשם תורם שכן המפגע נסתר בשל החשיכה היחסית ששררה, בצירוף למים שזרמו בכביש, אני קובע כי המועצה אחראית לפצות את התובעת באופן מלא בגין נזקי הגוף מהם סבלה בתאונה".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יואב פרידמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות