ניצחו את השיטה: קיבלו משכורת בלי לעבוד

ביהמ"ש השלום ברמלה הרשיע עובד ביוניליוור כי רשם את ילדיה של אשתו כעובדי החברה, אף שלא היו קשורים אליה, ובכך הם קיבלו כספים במרמה
אייל חן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, 3 חודשי מאסר על תנאי ו-1,500 שקלים קנס על שני בני זוג ושני ילדיה של אשתו, אשר הורשעו בביצוע עבירה של קשירת קשר לביצוע עוון. זאת לאחר שאב המשפחה שעבד בחברת יוניליוור והורשע גם בקבלת דבר במרמה, רשם את ילדיה של אישתו כאילו עבדו וקיבל תמורת כסף למרות שהם לא עבדו.

על פי כתב האישום אב המשפחה עבד במשך שנים רבות בחברת יוניליוור אשר העסיקה "עובדים יומיים" באמצעות חברת דנאל שהיא חברת כוח אדם ותלושי השכר "לעובדים היומיים" הונפקו על ידם. חברת יוניליוור שילמה לחברת דנאל עבור שירותי כוח האדם וחברת דנאל הנפיקה לה חשבונית עבור התשלום שבוצע.

מאחר ואב המשפחה היה עובד ותיק בחברת יוניליוור, הוענקה לו הסמכות על ידה לגייס "עובדים יומיים". הוא עשה שימוש בסמכות זו על מנת לרשום את ילדיה של אשתו כעובדים יומיים של חברת יוניליוור כאשר בפועל הם לא עבדו כלל. כמו כן, דאג לרשום את שכנתו כעובדת יומית בעוד שבפועל לא עבדה. הכספים עבור שכרם שולמו על ידי חברת דנאל ישירות לחשבון הבנק של אישתו.

בהכרעת הדין קבע השופט אבו שחאדה שיש להרשיע את הנאשמים בקבלת כספים שלא כדין מחברת יוניליוור בשל רישום כוזב של הילדים והשכנה. בטיעונים לעונש טענה התביעה כי יש לעשות אבחנה בין אב המשפחה לבין אשתו וילדיה. מאחר והיה לו חלק מרכזי ומוביל בביצוע העבירות שבהן הורשעו הנאשמים וזאת לאור התפקיד שמילא בחברת יוניליוור והעובדה שעשה שימוש לרעה בסמכויות שניתנו לו על ידה.

השופט אבו שחאדה החליט לקבוע מתחם עונש אחד לכל ארבעת הנאשמים, כולל פיצוי של 1,200 שקלים שכל נאשם יפצה את יוניליוור. "בסופו של יום", כתב השופט בגזר הדין, "הסכום הכולל של הנזק שנגרם לחברת יוניליוור, הסתכם בסך של 4,800 שקלים. העבירות הנוספות שבהן הורשע ושמלכתחילה לא יוחסו לשאר הנאשמים, לא גרמו לנזק כלכלי מתווסף לחברת יוניליוור מעבר לאותם 4,800 שקלים. כמו כן, לא צמחה לו טובת הנאה מיוחדת ונפרדת מהעבירות הנוספות שבהן הורשע, ושלא לא יוחסו לשאר הנאשמים, שהיא שונה מטובת ההנאה שצמחה לשאר הנאשמים".

השופט אבו שחאדה הוסיף: "לקחתי בחשבון את הנתונים הבאים: ראשית, כל אחד מהנאשמים נעדר עבר פלילי, שנית, חלוף הזמן מאז מועד ביצוע העבירות ועד היום. שלישית, לגבי אב המשפחה הוא סבל מדיכאונות ומחרדות עקב פיטוריו מחברת יוניליוור ורביעית, לגבי אב המשפחה לקחתי בחשבון את גילו כיום, בן 64 שנים, שככל הנראה גם לא הצליח להשתלב חזרה במעגל העבודה מאז פיטוריו מחברת יוניליוור ועד היום".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט הישאם אבו שחאדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות