הילדה רצתה ללון מחוץ לבית – אביה היכה אותה במנורה

האב הורשע במסגרת הסדר טיעון בתקיפה ונידון לחודשים עבודות שירות. ביהמ"ש: "מדובר בנאשם בעל עמדות פטריארכליות נוקשות"
רונן לוי |
אילוסטרציה

האב לא אהב את העובדה שבתו רצתה ללון אצל חברה והיכה אותה. באחרונה, בית משפט הרשיע את האב על-פי הודאתו, בעבירה של תקיפה סתם וגזר עליו חודשיים עבודות שירות. "מדובר בנאשם בעל עמדות פטריארכליות נוקשות בכל מה שקשור להתנהלות נשים במשפחה", נכתב בגזר הדין.

על-פי עובדות כתב-האישום, עת שהו הנאשם והמתלוננת, בתו של הנאשם (חירשת-אילמת) בבית, התגלע בין השניים ויכוח סביב רצונה של המתלוננת ללון מחוץ לבית, אצל חברתה, עניין שלא היה מקובל על הנאשם.

בהמשך, כך נטען באישום, החלה המתלוננת לצעוק, להשתולל, והנאשם בתגובה הכה אותה בכתפה באמצעות ידו. באותן נסיבות, אמרה המתלוננת לנאשם, כי תפנה למשטרה וכי לא אכפת לו ממנה. או אז, לקח הנאשם מנורה מפלסטיק והכה את המתלוננת באמצעותה בכתפה, עד שזו נשברה. בהמשך, הכה הנאשם את המתלוננת בכך שסטר לה, עד אשר אשתו ניגשה אליו והרחיקה אותו מהבת.

הנאשם תאר את האירוע כחד-פעמי וחריג להתנהלותו וציין כי בתו רצתה ללון אצל חברתה, עובדה שערערה אותו, מאחר וחשש כי צעד זה עלול לפגוע בשם הטוב שלה ושל המשפחה. נוכח זאת, הרגיש מוצף חרדה ודאגה לבתו ול"כבוד המשפחה", מצב אשר הביא אותו לנקוט באלימות כלפיה.

בית המשפט ציין כי "מדובר בנאשם בעל עמדות פטריארכליות נוקשות בכל מה שקשור להתנהלות נשים במשפחה", לאחר שלדברי הנאשם "אישה רווקה לא יכולה לקבל החלטות לבד ללא קשר לגילה".

בסיכומו של דבר קבע בית המשפט כי עבירת התקיפה בה הורשע הנאשם, ועבירות האלימות בכללותן, תכליתן שמירה על שלמות גופו של האדם, בטחונו וחייו ובמקרה זה השמירה על הערכים הללו בתוך המשפחה. "חומרה יתרה" נכתב בגזר הדין, "נודעת למעשי אלימות המתבצעים בתוך המשפחה תוך ניצול מעמדו של הגורם 'החזק' בתא המשפחתי כלפי החלשים ממנו והתלויים בו. עבירות אלו מתרחשות בד"כ בבית פנימה, באין רואה ובאין שומע. בנסיבות כאלה, על בית-המשפט מוטל ביתר שאת להגן על הנפגע או הנפגעת ולמצות את הדין עם הפוגע".

"התסקיר", נכתב עוד בגזר הדין, "תאר את תולדות חייו של הנאשם, תאר את מערכת היחסים בינו לבין בתו, שלדבריו, היום היא מערכת יחסים טובה והוא הביע דאגה למצבה נוכח הנכות ממנה היא סובלת. המתלוננת, אשר הוצאה מן הבית בצו חירום, אישרה, כי כיום הקשר בינה לבין הנאשם טוב והוא הביע חרטה, ההליך המשפטי הוביל לאפקט מרתיע ומחדד גבולות וכן מבלי להקל ראש במעשיו, אין מדובר בנקיטת אלימות המצויה ברף חומרה גבוה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות