אישום: התחזו לשליחי וולט וביצעו שוד אלים

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בת"א נגד שני תושבי יפו הנאשמים כי שדדו באלימות מיליוני שקלים בעל צ'יינג' בעיר ונמלטו מהמקום ברכב שגנבו
רונן לוי |
שליח וולט
שליח וולט (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד מוחמד ומוסא זיינב, תושבי יפו בגין שוד של 3.9 מיליוני שקלים מחלפני כספים, אותו ביצעו במרכז תל אביב לפני מספר חודשים, כשהם מסווים את עצמם כשליחי חברת וולט. לאחר השוד נמלטו ברכב אותו שדדו מאדם שעמד ברמזור בכביש.

על פי כתב האישום, מוחמד ומוסא זיינב, קיבלו מידע על כך ששני בעלי עסק לפריטת המחאות, ביקשו בערב השנה החדשה, למשוך 3.9 מיליון שקלים מחשבונם בבנק מזרחי טפחות ברחוב אלנבי בתל אביב. השניים הגיעו כשהם רכובים על גבי אופנוע, עליו הוצמדה לוחית רישוי גנובה, עטו קסדות, כפפות שחורות ולבושים במעילים של חברת השליחויות וולט. במשך פרק זמן, תצפתו הנאשמים אל עבר הבנק והמתינו לצאת המתלוננים מהבנק.

במשך פרק זמן של כעשרים דקות, המתינו הנאשמים כל אחד במקומו, ותצפתו לעבר הכניסה לבנק והמתינו לצאת המתלוננים מהבנק. כאשר יצאו המתלוננים מהבנק, אחד מהם אחז בתיקים אשר הכילו כסף מזומן בסך כולל של 3.9 מיליון שקלים. בשלב זה, משהבחין הרוכב במתלוננים יוצאים מהבנק, רץ לעברם, תקף את אחד מהם בכך שהלם בראשו באמצעות ידו והפילו על הקרקע, כאשר מוחמד נאבק עם המתלונן שהחזיק בתיק, ריסס לעברו גז פלפל.

בסמוך לכך ובעוד מוחמד תוקף ונאבק במתלוננים, כך מפורט בכתב האישום, התיישב מוסא על מושב הנהג באופנוע ונסע אל עבר הבנק, במטרה לסייע לרוכב. המורכב ביצע פניית פרסה, שעט עם האופנוע אל עבר המתלונן פגע בחוזקה בגופו עם חזית האופנוע והעיפו על הקרקע. האופנוע פגע בקיר ומוסא פרק ממנו והותירו במקום.

בסמוך לכך, נטען עוד, נטלו הנאשמים את התיקים ובהם הכסף ונמלטו בריצה אל עבר רחוב אחד העם, שם, ברמזור, עמד רכב דייהטסו, והמתין לחילוף מופע האור ברמזור. הנאשמים ניגשו לרכב, פתחו את דלת מושב הנהג, התיזו אל עבר הנהג גז פלפל, הוציאו אותו מרכבו בכוח ותחת התנגדותו, השליכו את התיקים אל תוך הרכב, נכנסו לרכב ונמלטו באמצעותו מהמקום בנסיעה פרועה, במהלכה השליכו את אחת הקסדות מחלון הרכב.

בהמשך, בשלב כלשהו, נטשו הנאשמים את רכב הדייהטסו ובסמוך לכך, הגיעו לגינת בניין ברחוב מזא״ה בתל אביב, שם פשטו הנאשמים את מעילי הוולט והותירו אותם במקום, יחד עם אחת מהקסדות אשר שימשה אותם באירוע השוד, שני זוגות כפפות, סכין קפיצית ואקדח אוויר ונמלטו מהמקום.

ימים ספורים לאחר אירוע השוד, בעיצומו של הסגר, נמלטו השניים ליריחו ואותרו תכתובות בין מוחמד זיינב לבת זוגו בליל אירוע, בשעות הלילה המאוחרות, במסגרתן נשמע זיינב אומר לחברתו אמירות כגון: "את לא יודעת מה עשיתי… את לא יודעת מה עברתי… תשבי בשקט עד שאראה אותך… את יודעת שהטלפונים לא איתי ואני לא מדבר בטלפון…".

מחוות דעת מומחה דנ"א וטביעות אצבע, הצליחו להשיג דגימה אשר נלקחה מחלקה הפנימי של הקסדה שהושלכה מהרכב שנשדד ומקורה בדנ"א של מוסא זיינב ובנוסף, זוהתה טביעת אצבע שלו ממשקף הקסדה, בחלקו פנימי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות