נדחה ערעור אלי בר זכאי שדרס למוות את אילון שלו

ביהמ"ש העליון דחה את הערעור על הרשעתו של בר זכאי בעבירה של המתה בקלות דעת ונהיגה בשכרות ועונשו, 12 שנות מאסר בפועל, נותר על כנו
גילי סיוון-כהן |
אלי בר זכאי, הנהג שהורשע בדריסתו למוות של הנער אילון שליו אמסלם ז"ל. צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון דחה היום את ערעורו של אליהו משה בר זכאי, שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ושיבוש הליכי משפט, דריסתם של אילון שלו-אמסלם ז"ל וחברו בני ה-13, שהמתינו לאור הירוק ברמזור להולכי הרגל. השופטים קבעו כי העונש שנגזר על הנאשם – 12 שנות מאסר בפועל, קנס ופיצויים, וכן הבחירה להעלות את רף הענישה בעניין זה מוצדקים. "אין בכוחנו לגמול לאילון על מעשיו ומעלותיו, אלא רק להעניש את המערער על מעלליו ומגרעותיו", כתבו השופטים בפסק הדין.

קובי ודקלה אמסלם, הוריו של הנער אילון ז"ל, בדיון קודם בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון ציין בגזר הדין: ״לא ניתן להתעלם מהתהום הפעורה בין התנהגותו הנלוזה והמזלזלת של הנאשם, לבין התנהגותם הנורמטיבית והזהירה של חבריו מזה, וקורבנותיו מזה. כאמור, הראשונים ניסו להניא את המערער מנהיגה בשכרות והתריעו בפניו אודות סכנותיה, ואילו האחרונים המתינו כמתחייב על המדרכה עד שיכלו לחצות את הכביש בבטחה. שם שניות ספורות לפני שנדרסו, עוד הספיק אילון לסרב בתוקף להצעה לחצות את הכביש באור אדום… למרבה הצער בגרותו וחינוכו הטוב של אילון לא הגנו עליו ועל חברו מפני שכרותו ופראותו של המערער- ואין בכוחנו לגמול לאילון על מעשיו ומעלותיו, אלא רק להעניש את המערער על מעלליו ומגרעותיו".

לפני כחצי שנה גזר שופט ‏בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, 12 שנות מאסר ו-20 שנות שלילה על אלי בר זכאי, בן 25 מירושלים, לאחר שהרשיע אותו כי דרס למוות את אילון שלו אמסלם ז״ל בן ה-13 ופצע את חברו. השופט גם קנס את בר זכאי ב-25 אלף שקלים ופיצוי למשפחת אמסלם בסך 100 אלף שקלים, ולילד השני 75 אלף שקלים.

"אין בכוחנו לגמול לאילון על מעשיו ומעלותיו". הילד אילון-שלו אמסלם ז"ל. צילום משפחתי

בגזר הדין, כתב השופט שגיא ביקורת קשה ונוקבת על בר זכאי, והשית עליו עונש חמור וקשה. ״רצף של החלטות פורעות חוק, מזלזלות בחיי אדם, נעדרות מוסר בסיסי ובלתי נתפסות גם למתבונן מהצד – המיומן בבחינת התנהגויות שאינן נורמטיביות, הוביל לתוצאה הקשה מכל – גדיעת פתיל חייו של אילון בן ה- 13, ופגיעה קשה במספר מישורים בדניאל.

“רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע, הוביל לכך כי אילון לא יהיה עוד בחיק משפחתו, לא ישלים את לימודיו, לא יבלה עוד עם חבריו, לא יקים משפחה משל עצמו ולא יעשיר את עולמנו, כפי שניתן היה לצפות שיתרחש נוכח מגוון תכונותיו יוצאות הדופן. אילון החכם, השנון, המצחיק, הכריזמטי, הרגיש – יישאר לנצח בן 13״, כתב השופט שגיא והוסיף: ״רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע, גרם לפגיעה קשה בדניאל, כזו שאינה מוצאת ביטויה רק במישור הפיזי, אלא הצרובה בגופו, בנפשו ובנשמתו לכל ימי חייו. רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע, פגע פגיעה אנושה במשפחתו של אילון, ריסק את התא המשפחתי אותו יצרו בעמל רב, והותיר את דקלה, קובי, אריאל ואליה עם לב שבור ונפש פצועה ומדממת לעד״.

בחודש דצמבר האחרון, הרשיעה שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, נעה תבור, את הילל דייויס, חברו של זכאי בעבירה של בשיבוש מהלכי משפט. דיוויס שהינו חברו של אליהו בר זכאי, שהורשע בהמתה בקלות דעת של אילון שלו אמסלם ז”ל, גרימת חבלה חמורה לקטין נוסף ועבירות נוספות, הסביר לאחר התאונה לבר זכאי שלא לכרוך בדיקת שכרות ומה לעשות על מנת לסכל את הבדיקה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות