בדיקה נגד מזכיר הממשלה: "פרסם תמיכה בליכוד"

בעקבות פנייה של התנועה לטוהר המידות, אישר ראש אגף המשמעת בנציבות המדינה כי נפתחה חקירת משמעת נגד התנהלותו של צחי ברוורמן
דנה לווינסקי |
מזכיר הממשלה צחי ברוורמן עם רה"מ בנימין נתניהו. צילום: פלאש 90

בעקבות פניית התנועה לטוהר המידות מאשר ראש אגף משמעת בנציבות שירות המדינה כי הנציבות פתחה בחקירת משמעת כנגד התנהלותו של מזכיר הממשלה צחי ברוורמן. הבדיקה תתמקד בפרסום פוסט של ברוורמן ביום הבחירות בו תמך פומבית במפלגת הליכוד, בניגוד לחוק.

התנועה לטוהר המידות פנתה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בהמשך לתמונה שהעלה ביום הבחירות מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מר צחי ברוורמן בה נראה מצביע למפלגת הליכוד וקרא לציבור להצביע ולהשפיע.

בפנייה דרשה התנועה כי הנציבות לא תסתפק בהליך בירור עם מר ברוורמן, וכי תוגש קובלנה רשמית כנגדו, בגין הפרת חוק שירות המדינה האוסר על פעילות מפלגתית, הפרת חוק שירות המדינה משמעת האוסר על מעשים שפוגעים בשירות המדינה וכן הפרת הוראות תקנון שירות המדינה. עוד התבקש הנציב להפעיל את סמכותו מכוח החוק ולהשעות את מר ברוורמן עד לתום בירור הקובלנה.

"מעשיו של מר ברוורמן", כתבו נציגי התנועה, "מהווים הפרה גסה של הוראות החוק ופוגעים בשירות המדינה ובשמו הטוב והמקצועי, ומחייבים טיפול משמעתי הולם ומיידי, לשם שמירה על ממלכתיות שירות המדינה ותדמיתו המקצועית".

בתנועה לטוהר המידות אומרים כי בעקבות עתירה קודמת שלה, הסתיימה כהונתו של מר רונן פרץ, ובמקומו מונה מר ברוורמן לממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה. "מינויו יצר ניגוד עניינים בין תפקיד זה", אומרים בתנועה, "באופן שהוא חב חובת אמונים לראש הממשלה, לבין תפקידו כמזכיר הממשלה, החב חובת אמונים לממשלה כולה, וודאי שלא למפלגה אחת. ניגוד עניינים זה אך מתעצם כאשר בחר מר ברוורמן לקדם באופן אקטיבי הצבעה למפלגת ספציפית ביום הבחירות".

"נסיבות אלו", הוסיפו עוד נציגי התנועה במכתבם, "ומעמדו הבכיר של מר ברוורמן, מחייבים פעולה מהירה של נציבות שירות המדינה בעניין, והתנועה שומרת על זכותה להביא את הדברים בפני הערכאות המתאימות ככל שהנציבות לא תעשה כן".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות