סייע להתפרצות – ירצה רק 40 ימי מאסר

ביהמ"ש המחוזי בב"ש קיבל את הסדר הטיעון בעניינו של איגור קוסיאק, 52, שהורשע כי סייע לפריצה לבית באשדוד, אירוע שבמהלכו נרצחה קלרה רבין ז"ל
אייל חן |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, קיבל את הסדר הטיעון הסגור אליו הגיע הפרקליטות עם איגור קוסיאק, בן ה-52, שהורשע בגין סיוע להתפרצות למקום מגורים, במהלכו נרצחה קלרה רבין ז"ל, באשדוד בשנת 2006. השופט גזר עליו 40 ימי מאסר, שכבר רוצו במהלך מעצרו. המדובר בספיח של תיק שמתנהל במקביל, בגין רצח המנוחה. כאשר הרוצח שימש כעד תביעה כנגד הנאשם.

קוסיאק הורשע, על פי הודאתו, בעבירה של סיוע להתפרצות למקום מגורים, הודאתו באה לאחר שהחלה שמיעת הראיות, הינה, על פי הסדר הטיעון, בחלק מעובדות כתב האישום המתוקן בהן הודה הנאשם, הוא סיפר לאחר כי יש לו מכרים המחזיקים כסף בדירתם, אף הצביע לאחר על הבניין ועל חלונות הדירה של אותם מכרים, ואף סיפר לאחר כי בעלה של המנוחה, אשר באותה תקופה התגוררה בדירה עם בעלה, נמצא בחו"ל והמנוחה נמצאת לבדה בדירה. עוד הודה הנאשם בכך שהאחר ביצע התפרצות לדירה.

בטיעונים לעונש נאמר על ידי התביעה כי השיקול העיקרי שהוביל את המאשימה להגיע להסדר הוא שיקול ראייתי, מתוך לקיחה בחשבון את ההשלכות בהמשך התיק הזה על התיק המקביל, תיק הרצח. "מתוך הבנה שלנו", אמרו בפרקליטות, "שהודאת הנאשם הזה במה ייחס לו עד התביעה המרכזי, הוא הנאשם בתיק המקביל, יש לה חשיבות רבה".

לטענת התביעה, קשיים נוספים היו צפויים מבחינה משפטית בדרך, לו היו ממשיכים לנהל את התיק הזה ומאחר וממילא חלקו היחסי של הנאשם הוא באירוע המקדים, במתן האינפורמציה לפורץ בדבר מיקומה של דירה שבה יש כסף ולא היה מעורב באופן אישי בביצוע ההתפרצות ובאופן שבו התדרדרה עד כדי רצח, בתביעה סברו שהעבירה שהצדדים הסכימו שבה יורשע, סיוע להתפרצות מכמתת את כל השיקולים והאינטרסים של המאשימה ושל ההגנה בעניין.

השופט עדן שכאמור קיבל את הסדר הטיעון ציין בהחלטתו: "לו מי מהעובדות האחרות היו מוכחות בפני בית המשפט, לא היה מקום ולא היתה אפשרות לקבל הסדר טיעון זה. ואולם, בהעדרן של עובדות אלו, ובהינתן הקשיים הראייתים אליהם התייחסו הצדדים, והמצב של הנאשם, כמו גם המועד של ביצוע העבירה בשנת 2006, אני מוצא לנכון לכבד את ההסדר".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות