סכסוך מקצועי? עובדת סוציאלית טוענת: "בעלי אינטרס הכפישו אותי"

על פי התביעה שהוגשה לביהמ"ש השלום בחדרה, טוענת העו"סית כי קבוצת אנשים שהתלוננה אודותיה בפני מעסקיה והטילה וטו על השתתפותה בכנס בשל "ביצוע עבירת אתית והתנגדות לא ראויה מול מטופלת". היא דורשת פיצוי על הוצאת דיבתה
דנה לווינסקי |
טיפול מפגש כיסא גלגלים מטפלת
עובדת סוציאלית, (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה) אילוסטרציה evanto

לבית משפט השלום בחדרה, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 150 אלף שקלים, על ידי עובדת סוציאלית קלינית נגד מספר נתבעים, קבוצת אנשים בעלי אינטרסים, שלטענתה הטילו וטו על השתתפותה בכנס בנושא עיסוקה, תוך שהם ייחסו לה, באוזני מארגני הכנס, ביצוע עבירה אתית והתנהלות לא ראויה מול מטופלת. בתביעה היא טוענת שהוכפשה, ששמה הטוב נפגע ועליהם לפצות אותה על הוצאת דיבתה.

התובעת שעובדת בביה"ס לפסיכותרפיה וגם כעיסוקה כעובדת סוציאלית קלינית, מבצעת "הדרכה" מקצועית למטופלים, המכוונת ליצירת מסגרת, אשר תספק למטופל הדרכה והכוונה. מבחינת אחריות, יהיה נכון יותר לומר כי "המטופלת" על ידה, היא "המודרכת" על ידה.

על פי התביעה, היא הוזמנה להופיע בכנס מטעם בית הספר בו היא עובדת בנושאים שבין מטפל למטופל. לתדהמתה, נודע לה כי הנתבעים, החברים יחדיו בהתארגנות, הטילו וטו על השתתפותה בכנס, ושוחחו עם מארגניו, הם מעסיקיה, תוך שהם מייחסים לה, באוזני המארגנים, ביצוע עבירה אתית והתנהלות לא ראויה מול מטופלת/מודרכת.

התובעת השתוממה לגלות את הדברים, הן משום שלא עברה כל עבירה אתית כזאת, והן משום שמי מהנתבעים לא פנתה או פנה אליה קודם לכן, לא ביקשו התייחסותה לדברים, לא קיימו איתה ולו בירור מינימלי, ויחד עם זאת – הופצו הדברים לאוזני מארגנות האירוע. אכן, הדברים קנו להם אחיזה אצל המארגנים, והתובעת הודחה מהכנס, אשר היה אמור לשמש לה כבמה. כל זאת ללא סיבה של ממש. למעשה, היא הושפלה ותדמיתה ניזוקה בפני מעסיקיה.

לטענתה, הנתבעים הם אינם עמותה אלא קבוצת אנשים שהקימו אתר אינטרנט, ואוחזים בדעה לפיה יש להם זכות מוקנית "לברר" טענות כאלה ואחרות, בלי כל סמכות חוקית לעשות כן, ומבצעים "בית דין שדה" למטפלים כמו התובעת, בלא לשמוע את עמדתה.

"פרסומי הנתבעים, הינם פרסומי לשון הרע ודיבה, ופוגעים פגיעה קשה בשמה הטוב ובפרט פגיעה במקצועה ובמשלח ידה. הדברים אינם אמת וגם אין בהם תום לב", נכתב בתביעה, "בענייננו, לתובעת נגרם נזק: שמה הטוב נפגע בידי הנתבעים, ומארגני כנס בו הייתה אמור להשתתף, הם גם מעסיקיה, נענו לדרישות הנתבעים אשר הטילו וטו על השתתפותה בו".

"תלונתם על התובעת", נכתב עוד, "הטילה ספק ביושרתה או במקצועיותה, היא הפסידה כתוצאה מהכפשות הנתבעים פתח להתפתחות מקצועית וככל הנראה הושמצה על ידי הנתבעים גם בבמות נוספות, ללא ידיעתה. התובעת עצמה חוותה רגעים לא קלים, כאשר הוטל ספק במקצועיותה, וכאשר החלה לחשוש להציע עצמה לכנסים אחרים, פן ירדפו אותה הנתבעים גם לשם. היא נמנעה מהשתתפות בכנסים, וספגה פגיעה נפשית בגין עוגמת הנפש".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות