למרות ששילם קנס על נהיגה במהירות מופרזת – זוכה בביהמ"ש

הנהג נתפס נוהג במהירות מופרזת, ולמרות שתשלום הדוח מהווה הודאה במעשה, הוא יזוכה בעקבות הסכמות בין ב"כ, עו"ד יאיר בן שטרית, לבין הפרקליטות
מעיין לביא |
קנס בלבד על מהירות מופרזת - אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, מרדכי כדורי, נתן תוקף של פסק דין, להסכמות אליהם הגיע עו"ד יאיר בן שטרית עם הפרקליטות, אשר ייצג נהג חדש וצעיר, שנתפס שהוא נוהג 40 קמ"ש מעל המותר, לפיו למרות ששילם על הדוח, דבר המהווה הודאה במיוחס לו, הוא יזוכה מהעבירה.

המדובר בנהג חדש שנתפס נוהג במהירות מעל המותר, לאחר שקיבל את הקנס על המהירות, הוא שילם את הדוח, מבלי להבין את משמעות התשלום, המהווה הודאה והרשעה במיוחס לו. מאחר ומדובר בנהג חדש, הרשעה בעבירת מהירות על פי החוק, מונעת ממנו קבלת רישיון נהיגה לאחר תום שנתיים של תקופת נהג חדש והוא מחויב במבחן תאוריה מחדש.

הגיע להסכמות. עו"ד יאיר בן שטרית.

עו"ד בן שטרית הגיש ערעור על תשלום הדוח לבית משפט השלום שם נדחתה בקשתו.

אולם הסנגור, הגיש על ערעור ההחלטה, ערעור לבית המשפט המחוזי תוך שציין בה כי מדובר בעיוות דין חמור.

"ברור לנו", טען עו"ד שטרית בערעור, "ואין עוררין על כך שלא הוא נהג ברכב. נכון שקיימת חזקת הבעלות, יחד עם זאת יש לנו אדם שאומר אני 'נהגתי ולא המערער נהג'. הוא לא שהה בארץ, הוא היה במקסיקו, אזרח מקסיקני. כשמדובר בבחורי ישיבה שלומדים ביחד, הוא ביקש את הרכב ואותו חבר עבר במצלמה".

"אנו מודעים לכך שהמצלמה עומדת בפתחו של בית המשפט בכל הנוגע למהימנותה, אין עדיין החלטה ברורה. פסה״ד האחרון שניתן ואנו ערים לקושי שיש לדבר. לאור כל זאת מדובר בעיוות דין חמור ולטענתי ראוי ונכון יהיה ליתן את מבוקשו ולקבל את הערעור", ציין עו"ד בן שטרית.

במקביל לדיון, ניהל הסנגור, עו"ד בן שטרית משא ומתן מול הפרקליטות שהבינו את מהות הערעור והגיעו בסופו של דבר להסכמות עימו שהובילו לזיכויו של הנהג הצעיר שיקבל את הרישיון ללא צורך במבחן תאוריה, ללא נקודות וללא כל קנס כספי והוא לא יהיה שנתיים נוספות נהג חדש.


לצפייה ודירוג כבוד השופט מרדכי כדורי


 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות