הוכה במסעדה והורשע בתקיפה

ביהמ"ש השלום בירושלים גזר 12 ימי מאסר על נאשם שהורשע כי במהלך ריב במסעדה ניסה לתקוף את אחד הסועדים שהשליך לעברו כיסא
רונן לוי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר 12 ימי מאסר, כימי מעצרו, על נאשם שהורשע בעבירה של ניסיון תקיפה חבלנית, ובהחזקת סכין. השופט גם הורה לנאשם לחתום על התחייבות בסך 5,000 שקלים שלא לעבור כל עבירת אלימות לרבות איומים, וכן החזקת סכין בתוך שנתיים מהיום.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים, הגיע הנאשם למסעדה בירושלים, ניגש לשולחנו של אחד הסועדים ולאחר שהתגלע ויכוח בין השניים, סטר הסועד בפניו של הנאשם. בתגובה לכך, לקח הנאשם חפץ חד וניסה להתקרב אליו, אולם בעל המסעדה מנע ממנו מלהתקרב אליו. לאחר מכן חזר הנאשם והניף את החפץ החד לעברו של הסועד וזה השליך כסא לעבר הנאשם והוא הניף חפץ חד לעברו עד שהנוכחים במקום הפרידו ביניהם. בהמשך, הסועד שהורחק מהנאשם, ניגש לשולחן במקום, נטל בקבוק זכוכית ועזב את המקום.

ב"כ התביעה, טען כי ניתן להטיל על הנאשם עונש שירוצה בעבודות שירות, זאת נוכח נסיבות ביצוע העבירה והיעדר מאמץ מצד הנאשם בכל הנוגע לקשר שלו עם שירות המבחן בהיבט הטיפולי. הופניתי לעברו הפלילי של הנאשם. מנגד ב"כ הנאשם התמקדה בנטילת האחריות ובנסיבותיו האישיות כעולה מן התסקירים. הנאשם לא פתח תיקים חדשים והוכיח חזרה למוטב. היא ביקשה לסיים את ההליכים בעונש צופה פני עתיד.

השופט בחן פסיקות דומות, והגיע למסקנה לפיה בנסיבות חמורות יותר, כשתוצאות אירועים היו חמורים יותר, תיקים הסתיימו בענישה הכוללת רכיב של עבודות שירות, לכן בין השאר הסתפק במאסר כבימי מעצרו.

"החלטתי שלא להטיל עליו מאסר בעבודות שירות אלא להסתפק בימי מעצרו בתיק זה, וזאת בשל מכלול הנסיבות שתוארו לעיל, ובמיוחד העובדה, שכל עונש שיכלול רכיב של עבודות שירות או מאסר בפועל, יגרום לאובדן פרנסתו, וגם כך – מצבו דחוק", כתב השופט גבאי ריכטר בגזר הדין.

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות