פודקאסט: הזדמנות חדשה לפרסום

כיצד תוכלו לרתום את הכישורים ואת הידע שלכם כעורכי דין לטובת פרסום המשרד שלכם? ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת לכם לפנות בגובה העיניים אל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בקלות, ביעילות ובזול
רונן לוי |
פודקאסט השכת רדיו שידור
אילוסטרציה envato

עורכי דין תמיד מחפשים דרך חדשה להגיע ללקוחות פוטנציאליים, לדבר אליהם בגובה העיניים ולהציג בפניהם, בצורה פשוטה ויעילה – את יתרונותיהם הברורים. יכול מאוד להיות שפודקאסט (השכת) הוא הדרך היעילה, הזולה והמהירה עבורכם לעשות זאת. במאמר הבא נפרט את יתרונות הפודקאסט ואת הדרך שבה אתם כעורכי דין יכולים לנצל את הכישורים, המקצועיות והידע שרכשו כדי להגיע ללקוח הבא. לגזור ולשמור.

מהו פודקאסט (השכת)? פודקאסט הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט בחינם או בתשלום וניתן להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. היום, יש בערך 700 אלף פודקאסטים פעילים בעולם שעוסקים בכל תחום, ביזארי ככל שיהיה ואיתם מגיעות הזדמנויות חדשות לפרסום באמצעים חדשניים.

מחקר מטעם חברת EDISON RESEARCH שהתפרסם לפני שנה ועסק בצריכת פודקאסטים בארה"ב מצא כי 24% מהאמריקאים בגילאי 12 ומעלה מאזינים לפודקאסט אחד לפחות פעם בחודש. 24% מהם מנויים לכ-6 עד 10 פודקאסטים. טירוף הפודקאסטים הגיע לישראל רק לאחרונה אבל כבר הספיק לסחוף קהל גדול ואוהד וכיום קיימים מאות פודקאסטים. מוביל את הטבלה תחום התרבות עם 82 פודקאסטים, טכנולוגיה במקום השני עם 52, יזמות 49, ספורט 41, אקטואליה 40, עסקים 38, היסטוריה 37, חברה 36, מוזיקה 35, כלכלה 33, הייטק 31, יהדות 27, פיתוח אישי 27, פוליטיקה 24, ניהול 22, ילדים 20, חינוך 20, ספרים 20, שיווק 19, טלוויזיה 18, בריאות 17, השקעות 15, רפואה 9, זוגיות 5 וכך הלאה.

פודקאסט השכת שידור רדיו אולפן
אילוסטרציה envato

מהם היתרונות של שימוש בפודקאסט כאמצעי שיווק לעורכי דין?

קל לייצר פודקאסטים – כל מה שצריך זה ציוד הקלטה, גם בסיסי ביותר יספיק. אפשר להקליט גם מהבית בניגוד לצילום תכני וידיאו בהם יש צורך באולפן, ציוד צילום, איפור, עיצוב שיער, סטיילינג ועוד שלל דברים שמייקרים ומסבכים את התהליך. צריכת פודקאסט היא פשוטה, זמינה כמעט תמיד ולא מצריכה תשומת לב מיוחדת. מה שמאפשר האזנה לה בנהיגה, נסיעה בתחבורה ציבורית, אימון, בישול ועבודה.

קל להתבלט – למרות הפופולריות שהתחום צובר בשנים האחרונות הוא עדיין לא נחלת הכלל. תמיד קל יותר להצליח במקום בו התחרות דלה, אם בכלל קיימת. ישנם סיכויים טובים שאפילו לא קיים פודקאסט בעברית בתחום בו אתם רוצים לעסוק. אם אין תחרות, תקבלו צ'אנס מקהל היעד בוודאות. נוסיף לכך את המומחיות והידע שצובר עורך דין בתחום התמחותו, היכולת שלו לספק עצות ותוכן מקצועי והכרחי לקהל המאזינים. זהו יתרון ברור שיכול למנף את הפודקאסט של עורך הדין ולהביא את הערך המוסף.

חשיפה גדולה יותר – אנשים עסוקים היום. אין להם זמן לצרוך תוכן מצולם או לקרוא בלוגים. האזנה לפודקאסט לעומת זאת, יכולה להתלוות לשלל פעילויות. כך, על ידי יצירת פודקאסט, מגיעים לצרכנים אליהם לא היו מגיעים בהכרח בכתבה או בסרטון
פודקאסט לא חייב להיות אקטואלי, מה שמשאיר אותו רלוונטי תמיד.

אתם מחליטים על אורך פרק – חוקי הפורמט מאוד גמישים. השידור יכול לנוע מפרק זמן של 20 דקות עד שעתיים, בהתאם להחלטת היוצרים.

אינטימיות עם הקהל – קול = אינטימיות. כשמישהו מקשיב לכם הוא מרגיש חיבור חזק יותר אליכם, כאילו הוא מכיר אתכם. מה שמקל על שכנוע והעברת מסרים. מעבר לכך, ניתן ליצור קשר עם מגיש הפודקאסט גם בשידור חי.

הכול מאוד ממוקד ויעיל – פודקאסט לרוב לא יפנה לקהל רחב אלא לנישה ספציפית מאוד. מה שאומר שקהל המאזינים שלכם באמת מתעניין בתחום עליו אתם מדברים, מה שהופך את היחסים עם המאזינים לבריאים הרבה יותר מאשר בפלטפורמות שיווק אחרות בהן קהל היעד לא בחר בך ובמקרים רבים לא מעוניין בפרסומות אותן אתם דוחפים לו.

מאזינים במצב סוציו אקונומי גבוה – אנשים שרוצים ללמוד דברים חדשים ומחפשים תוכן מעניין ומפתח. מרבית מאזיני הפודקאסטים הם משכילים ומבוססים – פלח שוק ששווה למכור לו.

פלטפורמת אירוח נוחה – האורח לא צריך להגיע אליכם או לכתוב שום דבר מראש ואפשר לבצע את הריאיון בטלפון.

פודקאסט השכת שידור רדיו תוכנית אוזניות
אילוסטרציה envato

האם פודקאסט מתאים לעסק שלי?

אם ברצונכם לבסס נוכחות, לשפר את המוניטין והמיתוג העסקי ולבסס קהל לקוחות נאמן או להגיע ללקוחות חדשים, אין סיבה שלא להתנסות בפודקאסט. בין אם בהשתתפות בפודקאסט קיים או ביצירה של אחד חדש לגמרי. אין תחום שאי אפשר ליצור בו פודקאסט. החוקים הם שאין חוקים. אם יש לכם ידע מקצועי ורצון להקליט תוכן חדש ומעניין – פודקאסט הוא הדבר הנכון לעשות. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להאזין לפודקאסטים ולקבל השראה.

להלן כמה מתוך הזוכים בתחרות הפודקאסטים לשנת 2020:

במקום הראשון בתחום השיווק והפרסום – חיות בדיגיטל עם שלי ונתלי. בילדים – היסטוריה לילדים בהגשת יובל מלחי. פודקאסט הטכנולוגיה של השנה הוא – עושים טכנולוגיה של ד"ר יובל דרור. בספורט – הפודיום בהגשת אורן יוסיפוביץ. פודקאסט ההייטק והפיתוח של השנה – עושים היסטוריה מאת חן פלדמן ועמית בן דור. בקומדיה – מה יש בזה בהנחיית אלעד יצחקיאן וקובי מלמד. בתחום הפוליטיקה והאקטואליה במקום הראשון – עושים פוליטיקה בהגשת דפנה ליאל. בכלכלה במקום הראשון חיות כיס ובתרבות – הולכים לקולנוע של קרין ונימרוד אלדאה (טופ גיק).

רקורד הקלטה צילום תיעוד פודקאסט אולפן הקלטות
אילוסטרציה envato

ההמלצה היא להתארח בפודקאסט קיים כדי לבחון את המים ולראות כמה הפלטפורמה נוחה לכם. בשביל להבין איפה יהיה מוטב להתארח בקרו בקהיל מנהלי הפודקאסטים בפייסבוק, שם מחפשים אורחים לשלל תוכניות. אם תחליטו שברצונכם לבנות פודקאסט עצמאי תכננו אסטרטגיה ברורה. תלמדו מטעויות של אחרים, שימו לב לפודקאסטים שהופסקו וגלו את הסיבה.

החליטו על מה אתם רוצים לדבר. חלקו את הפודקאסט לפרקים והחליטו מראש על נושאים וציפיות מכל פרק. שימו לב לדיקציה נכונה ודיבור איטי וברור. אם ברצונכם לפרסם במסגרת הפודקאסט, שימו דגש על כך שהפרסום מתאים לערכי התוכנית ומתכתב עם מסריה.
חשוב לזכור שבניגוד לפרסום בפייסבוק ובאמצעים דומים, שם ניתן לעקוב אחרי תוצאות הפרסום ולמדוד נתוני המרה, בפודקאסטים אין אינדיקציה ממשית להצלחת הפרסום, אלא רק לכמות המאזינים ולכן כדאי לשמור על קשר עם המאזינים ולהבין מהם את מימדי ההצלחה. אם עוד לא הצטרפתם לעולם הפודקאסטים, הגיע הזמן. בלי הרבה מאמץ ועם אפס חוקים, מהפכת התוכן החדשה כבר כאן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות