פסיקה תקדימית: ניסיון רצח מחייב בגט

ליאנה חזן שניצלה בנס לאחר שבעלה דקר אותה, דרשה להתגרש ממנו. ביה"ד הרבני הורה על מתן הגט, אולם מאחר והגבר מסרב לעשות כן, היא נותרת עגונה
רונן לוי |

בית הדין הרבני באשקלון, בפסיקה תקדימית קבע כי ארן חזן, בן ה-44, שהואשם בניסיון רצח של אשתו, יחויב לתת את את הגט. אך מתברר כי גם פסק הדין הזה לא אומר האישה בהכרח תקבל את הגט, שכן בית הדין עדיין דורש כי הגט יינתן מרצונו של האיש, ומשום שהוא לא אינו מעוניין בכך – האישה עדיין נותרת עגונה. בית הדין הרבני קבע כי בשל סירובו הוא יוכר כסרבן גט ניתן להטיל עליו סנקציות בכלא.

ליאנה חזן, שנגד בעלה הוגש כתב אישום בגין ניסיון רצח דרשה לקבל ממנו גט. חזן ניצלה בנס מניסיון רצח לפני כחצי שנה על ידי בעלה ארן, לאחר שלטענתה התעלל בה במשך שנים. כשהבין מעוניינת להתגרש ממנו הוא לקח אותה לחורשה מבודדת בכפר עזה חתך את גופה בסכין יפנית ותקף אותה פעם אחר פעם חרף תחנוניה. בהמשך הוריד אותה בתחנת דלק ונטש אותה. בחודש אוגוסט האחרון הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום המייחס לו עבירות של ניסיון רצח, איומים ופגיעה בפרטיות. על פי האישום הוא ביצע את העבירות בשעה שתלוי ועומד נגדו צו הרחקה האוסר עליו להתקרב למתלוננת ולהיכנס לביתה.

האישה שרדה, וכאמור נגד הבעל הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בגין ניסיון הרצח. היא הגישה בקשה לגירושין מיד לאחר אירוע האלימות ובמשך כחצי שנה מתקיימים דיונים בבית הדין הרבני, אך ארן חזן מסרב לתת את הגט וביקש מהדיינים להגיע להסדר "שלום בית".

בדיון שנערך בבית הדין הרבני, הורו אלה לחייב את הבעל לתת גט לאשתו, ואתמול (יום א') הוא היה אמור להינתן. אך בדיון התברר כי מזכירות בית הדין, שכחה לזמן את הבעל לדיון. מבית הדין יצרו קשר עם רב בית הסוהר כדי לברר אם הבעל מוכן לתת גט, ובמידה שכן – לנסוע לבית הסוהר ולקבל ממנו גט במקום. אבל הבעל הודיע כי הוא מסרב לתת גט וביקש "שלום בית", ועל סמך הודעתו זו פסק בית הדין חיוב גט.

כעת אם חזן ימשיך בסירובו לתת גט לאישה שניסה לרצוח, יוכלו הדיינים להטיל עליו סנקציות בכלא כגון צינוק, ביטול האפשרות לרכוש סיגריות או אוכל בקנטינה ועוד ואם גם זה לא יעזור, בית הדין יתבקש לתת ביטול קידושין על סמך עילות אחרות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות